Sökning: "Hemelektronik"
Visar resultat 11 - 15 av 53 uppsatser innehållade ordet Hemelektronik.
11. Kundanpassningsprocessen : Hur en produktkonfigurator påverkar kundens betalningsvilja inom hemelektronikbranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: This study aims to test which values from the mass customization process that affect the willingness to pay for products in the consumer electronics industry. Method: We have used a quantitative method with a deductive approach. LÄS MER
12. Utmaningar och möjligheter med en omnikanalstrategi för ICA-handlare i norrland
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denökadedigitalisering har medfört en uppkomst av nya försäljningskanaler som webbsidor, applikationeroch sociala medier, vilket har gettkonsumenter mer information ochval än tidigare.Denna strukturomvandling är dock inte lika omfattande i Sverige som i vissa andra länder. LÄS MER
13. Implementering av diagnostiskt verktyg i en webbapplikation : Hur kan ett verktyg för att analysera diagnostiska data för felsökning byggas i en React webbapplikation?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Sweden produced 215 kilotons of electronic waste in 2016. One way to reduce this amount is to repair electronic devices when they fail instead of replacing them. The company Mavenoid has a troubleshooting service in the form a web application to help troubleshoot machines like for example consumer electronics. LÄS MER
14. Designing a Wireless Charger for Smartphones
Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, IndustridesignSammanfattning : The wireless charging market has seen exponential growth in recent years and wireless charging is quickly becoming the standard in consumer electronic devices to eliminate inconveniences of wired chargers. The adoption of wireless charging technology is most visible in the smartphone industry. LÄS MER
15. Kommunikationskanalernas betydelse vid förtroendeskapande inom CSR-kommunikation : Ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Kommunikationskanalernas betydelse vid förtroendeskapande inom CSRkommunikation- ett konsumentperspektiv Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Kristoffer Kejving och Stefan Janjic Handledare: Signe Jernberg, Peter Edlund och Jens Eklinder- Frick Datum: 2019 - September Syfte: Studiens syfte är att öka förståelsen för kommunikationskanalernas betydelse för en förtroendeingivande CSR-kommunikation mot konsumenter. Detta eftersom litteraturen inom CSR-kommunikation ofta fokuserar på egenskaper i kommunikationens meddelande för ett trovärdigt meddelande utan att lyfta fram vilka kanaler detta kan handla om. LÄS MER