Sökning: "Hotellgäster"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade ordet Hotellgäster.

  1. 1. Självincheckning & personlig service på hotell : den perfekta balansen?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Amir Kanawati Tkhakakhov; Marina Kanjevic; Tilde Sämfors; [2023]
    Nyckelord :Self-service technologies; personal service; SST; hotel experience; young hotel guests; check-in; check-out; expectations.; Självserviceteknologi; personlig service; SST; hotellupplevelse; unga hotellgäster; incheckning; utcheckning; förväntningar; nöjdhet;

    Sammanfattning : This qualitative study investigates how check-in and check-out self-service technology (SST)for hotels affects the hotel experience of young hotel guests. Following study also focuses onevaluating whether the current SST technology meets the expectations of these young guests. LÄS MER

  2. 2. Huset på dockan

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Jonatan Lagerstedt; [2022]
    Nyckelord :Arboga; Hotel; Community house; Museum; Vaults;

    Sammanfattning : The house above the dock is located by Hjälmare Docka in Arboga municipality and right next to Hjälmare canal. The assignment was to design a community hall and add an additional program based on location and analysis. LÄS MER

  3. 3. Designing a digital key for hotel applications

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Niels Dikken; [2020]
    Nyckelord :Hotel applications; digital key; perceived safety; check-in check-out; user-journey;

    Sammanfattning : Although hotels have already started to implement online check-ins and digital keys in their applications, there has not been much research on the design of these prominent features. This thesis focuses on designing a digital key that is both easy to use and perceived as safe. LÄS MER

  4. 4. Nöjda gäster med musik! : En kvantitativ studie i hur hotellgäster påverkas av musik i hotellobbyn

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Hanna Karlsson; Gustaf Sjögren; [2019]
    Nyckelord :Hotellobby; musik; sinnen; atmosför; servicescapes;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Tjänstekvalitet : En kvalitativ studie om gästers upplevelser under en hotellvistelse

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Michaela Lindwe; Felicia Linander; [2018]
    Nyckelord :service quality; hotel; hotel chain; hotel experience; tjänstekvalitet; servicekvalitet; hotell; hotellkedjor; hotellupplevelse;

    Sammanfattning : På en allt mer global och konkurrensutsatt hotellmarknad försöker aktörer att skapa starka varumärken och vinna gästers lojalitet. Men vilka är drivkrafterna bakom valet av boende och vilka attribut avgör vad som ger en tillfredsställd hotellgäst? God tjänstekvalitet har kommit att bli en allt viktigare konkurrensfördel där tjänsteupplevelsen blir en avgörande faktor för kundnöjdheten. LÄS MER