Sökning: "Hotellobby"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Hotellobby.

  1. 1. Working at Home in Relation to Institutionalised Individualism : - A Critical Master’s Dissertation

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Andreas Kjörling; [2020]
    Nyckelord :Working at home; Covid-19; Institutional invidualism; Critical theory; Social critical realism; Hemarbete; Covid-19; Institutionell individualism; kritisk teori; social kritisk realism;

    Sammanfattning : Globalisation, internet and digitalisation has given cause to vast changes in society, where the individual is to an ever greater extent extradited to oneself through individualisation, flexibilisation and informatisation. Taken together this known as institutional individualisation. LÄS MER

  2. 2. Nöjda gäster med musik! : En kvantitativ studie i hur hotellgäster påverkas av musik i hotellobbyn

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Hanna Karlsson; Gustaf Sjögren; [2019]
    Nyckelord :Hotellobby; musik; sinnen; atmosför; servicescapes;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Hotellobbyn - En plats för sensoriskt samspel : En kvalitativ studie om hur hotell bör tillämpa sinnesorienterad marknadsföring i sin lobby

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Beatrice Petersson; Lovisa Skoglund; Josefina Wetterholm; [2018]
    Nyckelord :Hotel lobby; sensory marketing; experience; first impression; positioning; Hotellobby; sinnesmarknadsföring; upplevelse; första intryck; positionering;

    Sammanfattning : Syfte & forskningsfrågor: Syftet med studien är att klargöra på vilka sätt hotell kan tillämpa sinnesorienterad marknadsföring i sin lobby för att förbättra sina gästers upplevelse och därmed stärka sin position på marknaden. Med syftet som bakgrund formulerades två forskningsfrågor: • Vilken betydelse har ett första intryck i en lobby och hur kan det påverkas av sinnesorienterad marknadsföring? • Hur kan en mer positiv kundupplevelse i lobbyn, via sinnesorienterad marknadsföring, vara stärkande för ett hotells varumärke? Metod: Studien är grundad i en kvalitativ forskningsmetod för att uppnå en djupare förståelse för ämnet. LÄS MER