Sökning: "Hur göra enkät"

Visar resultat 1 - 5 av 525 uppsatser innehållade orden Hur göra enkät.

  1. 1. Rädslan att missa en bra investering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Simon Pasula; [2024-02-20]
    Nyckelord :Rädsla; investering; FFOMO; Financial Fear; experimentell manipulation;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka sambandet mellan Financial Fear of Missing Out (F-FOMO) och antal kronor investerat. Studien särskiljer sig då den använder sig av experimentell manipulation för att undersöka om denna relation påverkas av ett tilldelat riskscenario. LÄS MER

  2. 2. Kan tron på en rättvis värld predicera tillfredställelse med livet? : En undersökning om förhållandet mellan tron på en rättvis värld och tillfredställelse med livet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Therese Pedersen-Backman; [2024]
    Nyckelord :tron på en rättvis värld; tillfredställelse med livet; BJW; SWLS; Sverige;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka om studenters tro på en rättvis värld (BJW) kan predicera deras subjektiva tillfredställelse med livet. Två frågeställningar formulerades, ”Kan Generell BJW predicera tillfredställelse med livet?” samt ”Kan Personlig BJW predicera tillfredställelse med livet?”. LÄS MER

  3. 3. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Maja Palmqvist; Axel Vallenor; [2024]
    Nyckelord :Personalized marketing; offers; strategy; attitude; privacy; integrity; Word of Mouth; loyalty;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER

  4. 4. Anestesisjuksköterskors kunskap och erfarenhet av sedering

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Cici Eriksson; Katrin Appelö; [2024]
    Nyckelord :anestesisjuksköterska; sedering; sederingsgrad; sederingsskala; länssjukhus; universitetssjukhus;

    Sammanfattning : Bakgrund: I anestesisjuksköterskans roll ingår det att utföra sedering under ingrepp eller undersökningar. Anestesisjuksköterskor besitter kompetens inom omvårdnadsvetenskap, medicinsk teknik och medicinsk vetenskap. Vid regional anestesi där sedering används som ett komplement så är anestesisjuksköterskan en trygghet för patienterna. LÄS MER

  5. 5. Är betald UGC det nya sättet att göra reklam på?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Melgar; Madeleine Tran; Linnea Bengtsson; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesattityder; Brand Equity; Förtroende; UGC; FGC; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Is paid UGC the new way to market? Seminar date: 2024-01-11 Authors: Linnea Bengtsson, Sara Melgar, Madeleine Tran Advisor: Clara Gustafsson Key words: Brand attitude, Brand Equity, Trust, UGC, FGC Research questions: How does paid UGC affect customers’ brand attitude in relation to brands within the makeup industry? How does paid UGC affect makeup brands Brand Equity and CBBE? Purpose: The purpose of this study is to investigate how paid UGC affects young adults’ brand attitudes towards makeup brands and how the makeup brands’ Brand Equity is affected by paid UGC. Methodology: This study was constructed through a quantitative method by a survey that was sent out to the authors’ networks and 94 responses were of use. LÄS MER