Sökning: "IKEA konkurrens"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden IKEA konkurrens.
1. Barriärer vid utveckling av effektiva team : En studie om hinder och möjligheter vid teamutveckling och strävan efter effektiva team
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : En ständigt föränderlig omgivning, påverkad av globalisering, konkurrens och nya trender fostrar en komplexitet som flertalet forskare hävdar kräva ett ökat fokus på teamarbete (McDonough, 2000; Sheard & Kakabadse, 2002). Därutöver skriver Cannon-Bowers och Bowers (2011) att intresset för team och hur de fungerar vuxit dramatiskt sedan början av 1900-talet. LÄS MER
2. De anonyma underleverantörerna : En fallstudie om IKEA:s leverantörsrelationer i förhållande till det egna varumärket
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Supplier relations, own brand, purchasing, competition, partnership .... LÄS MER
3. Market shares of regional shopping centres with proximity to an IKEA warehouse : IKEA Centres Case Study
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : This master thesis focuses on regional shopping centre’s market shares. It is written in cooperation with IKEA Centres that provided data regarding their shopping centres and funds for the gathering of statistics. LÄS MER
4. Cost-based model for international logistics : case-study with IKEA Industry’s supply chain in Russia
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : The global market is constantly changing, which implies that successful companies incessantly need to respond to new conditions of how they operate. One strong trend changing the structure of the market is globalization, making the business arena wider with intensified investments and trade across borders. LÄS MER
5. Wooden products supply chain to India : a study on glue board planks and finished products
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : We live in a global world with companies that operate in different countries and continents. This globalization creates great opportunities for companies to reach new markets, but also lead to increased competition. This competition makes it essential for companies to constantly work with costs. LÄS MER