Sökning: "ITIL Implementation"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden ITIL Implementation.
1. Anpassning av ITIL’s incidenthanteringsprocess för mindre mjukvaruföretag : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Informationsteknologi (IT) är avgörande för organisationer och i samband med att IT har utvecklats har också komplexiteten ökat. Det har resulterat i att organisationer behövt gå från att vara teknikinriktade till att behöva fokusera på leverans av tjänster. LÄS MER
2. Ramverket ITIL : En studie av viktiga aspekter vid implementationen
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Technical developments are increasing at an accelerated rate, which means that IT service providers must focus on customer relationships and the quality of services they provide in the same way they handle their strategic features and processes. The management of IT services is often related to IT Service Management (ITSM) that helps IT organizations become more adaptable, flexible, cost-effective and service-oriented. LÄS MER
3. Anpassning av ITIL för att hantera en myndighets SaaS-process : En fallstudie
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : The purpose of this thesis was to map and analyze how ITIL works together with SaaS in a specificproject at a company. This study has not only confirmed that ITIL and SaaS can work together, but hasalso produced recommendations for specific areas worth focusing on during implementation of thesetwo techniques. LÄS MER
4. Effekter av att införa en Configuration Management Database : En kvalitativ fallstudie på ett IT-företag
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Att hantera förändringar av mjukvara via pappersdokument är långt ifrån effektivt. CMDB, Configuration Management Database, är ett mindre känt verktyg som på ett mycket enkelt sätt kan hantera hela företagets IT-miljö. LÄS MER
5. Kravställning på Incidenthanteringssystem
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Användandet av IT relaterade tjänster har ökat kraftigt de senaste åren och visar inga tecken på att avstanna. Men i takt med att användningen ökar så ökar även riskerna, för vad händer egentligen när de IT-tjänster som så många företag och privatpersoner förlitar sig på plötsligt fallerar eller på annat sätt blir oåtkomliga? För att skydda sig mot sådana scenarier så blir det allt vanligare bland företag som driver IT-tjänster att använda sig incidenthantering, vars syfte är att genom fördefinierade processer återställa IT-tjänster till fungerande läge när en incident väl inträffar. LÄS MER