Sökning: "Incident- och problemhantering"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Incident- och problemhantering.
1. Användning av prestationsmätning inom IT Service Management hos fem små och medelstora företag : En kvalitativ studie om upplevda fördelar, utmaningar och risker
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Att leverera IT-relaterade tjänster är utmanande för många företag och verksamheter. För att underlätta för leverantörer av IT-tjänster har processtöd tagits fram som går under namnet IT Service Management där det ledande ramverket ITIL tillhandahåller riktlinjer för bland annat processer i form av incident- och problemhantering. LÄS MER
2. Anpassning av ITIL’s incidenthanteringsprocess för mindre mjukvaruföretag : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Informationsteknologi (IT) är avgörande för organisationer och i samband med att IT har utvecklats har också komplexiteten ökat. Det har resulterat i att organisationer behövt gå från att vara teknikinriktade till att behöva fokusera på leverans av tjänster. LÄS MER
3. Application Portfolio Management : En fallstudie på Saab Group
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Den här uppsatsen behandlar organisering av applikationsportföljer. En applikationsportfölj är enligtvår definition i denna uppsats det samlade antalet applikationer som finns inom en verksamhet ochen applikation är ett informationssystem som används direkt i verksamheten. LÄS MER