Sökning: "jämförelse studie"

Visar resultat 1 - 5 av 4733 uppsatser innehållade orden jämförelse studie.

  1. 1. Arbetsmiljöpreferenser bland IT-anställda och deras upplevelse av en god företagskultur

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amal Chennagui; Isabell Ibtissam Chennagui; [2024-02-13]
    Nyckelord :IT anställda; hybridarbete; distansarbete; kontorsarbete; tillhörighet; samarbete; produktivitet och företagskultur;

    Sammanfattning : Sedan Covid-19 utbrottet har distansarbetsmöjligheter fått en ökad popularitet. Denna förändring har skapat ett ökat behov av forskning inom detta område. LÄS MER

  2. 2. Dålig stämning i kyldisken? Konsumentens uppfattning av Oatlys marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Fahlström; Mimmi Olsson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Oatly; Marknadsföring; Differentiering; Konsumentuppfattning; Beteendeförändring;

    Sammanfattning : Inledning: Som svar på den långa traditionen av mejerikonsumtion producerar varumärket Oatly alternativa produkter framställda på havre (Oatly, u.å). LÄS MER

  3. 3. Gymnasieelevers motiv till att läsa svenska som andraspråk. En kvalitativ studie om elevers resonemang kring valet att läsa sva på gymnasiet och deras erfarenheter av flerspråkighet i klassrummet

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Anders Bertilsson; [2024-01-31]
    Nyckelord :Svenska som andraspråk; sva; flerspråkighet; val;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker vilka motiv som ligger bakom gymnasieelevers val att läsa ämnet svenska som andraspråk, sva, och vilka erfarenheter de har med flerspråkighet i klassrummet. Studien har en fenomenologisk ansats där elevernas livsvärldar och dess språkliga repertoarer anses påverka elevernas beslut och förhållningsätt (Busch 2017). LÄS MER

  4. 4. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Busara Surapee; William von Sicard; [2024]
    Nyckelord :Ethical scandals; Consumer behavior; Brand image; Purchase intention; Severity of the scandal; Etiska skandaler; Konsumentbeteende; Varumärkesbild; Köpavsikt; Allvarlighetsgrad på skandalen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER

  5. 5. Vägöppnare eller hinder? : En analys av Värmdöbornas mobilitet efter Nya Skurubron genom NIMBY-linsen.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Moa Ryttegård; [2024]
    Nyckelord :Mobilitet; rörelsemönster; NIMBY; trafikplanering; infrastruktur.;

    Sammanfattning : Expansionen av väg 222 och Nya Skurubron är lokaliserad väster om Stockholm, och har varit ett omdebatterat projekt inom Värmdö kommun. Debatten har varit centrerad runt invånarnas ekonomiska omständigheter, ojämlik behandling i jämförelse med andra och mobilitet. LÄS MER