Sökning: "Ikea saudiarabien"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ikea saudiarabien.

  1. 1. Du ska inte bita den hand som föder dig : En studie på effekterna av religion och etiska värderingars inverkan på internationell marknadsföring i Saudiarabien

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Jenny Vikström; Evelina Manfredsson; [2013]
    Nyckelord :Economics; The impact of culture; ethics and religion; consumer behavior; International marketing; swedishness; Ekonomi; marknadsföring; IKEA; H M; Kulturell påverkan; etik och religion; konsumentbeteende; internationell marknadsföring; svenskhet;

    Sammanfattning : Nyckelord: Kulturell påverkan, etik och religion, konsumentbeteende, internationell marknadsföring och svenskhet. Syfte Syftet med detta examensarbete är att skapa fördjupad förståelse för hur kulturella faktorer, såsom religion och etiska värderingar, påverkar svenska företags utformning av deras internationella marknadsföring med fokus på den saudiarabiska marknaden. LÄS MER

  2. 2. Två kulturer under ett tak : Franchising - IKEA, en fallstudie

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Codine Assaad; Ulrika Mauricci; [2008]
    Nyckelord :Franchising; styrning; kulturella skillnader; IKEA;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Två kulturer under ett tak. Franchising – IKEA, en fallstudie Kurs: EFO018, Kandidatuppsats i ekonomistyrning, 15 hp Författare:  Codine Assaad och Ulrika Mauricci Handledare: Björn Johansson Syfte: Syftet med uppsatsen var att undersöka hur de kulturella skillnaderna påverkar styrningen av ett svenskt franchiseföretag etablerat i Saudiarabien. LÄS MER

  3. 3. Två kulturer under ett tak : Franchising - IKEA, en fallstudie

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Ulrika Mauricci; Codine Assaad; [2008]
    Nyckelord :Franchising; styrning; kulturella skillnader; IKEA;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen var att undersöka hur de kulturella skillnaderna påverkar styrningen av ett svenskt franchiseföretag etablerat i Saudiarabien. Detta då Saudiarabien är ett land grundat på religionen. LÄS MER