Sökning: "Importance of internet with it conclusion"

Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden Importance of internet with it conclusion.

  1. 1. Hur digital marknadsföring kan främja småföretagens tillväxt : En kvalitativ studie om hur småföretag kan nå ökad tillväxt genom digitala marknadsföringsaktiviteter med fokus på SEO och SEM

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Shaimaa Alkhlif; [2023]
    Nyckelord :Digital Marketing; Growth; Brand Growth; SEO; SEM; Relationship Marketing;

    Sammanfattning : Introduction: With the help of digital marketing, small businesses have been given greateropportunities to compete at a higher level than they previously could, which gives credence tothe term "if a small business can't be found on the internet, it doesn't exist". For small businessesto be competitive and grow, digital marketing is a must. LÄS MER

  2. 2. Hur digital marknadsföring kan främja småföretagens tillväxt : En kvalitativ studie om hur småföretag kan nå ökad tillväxt genom digitala marknadsföringsaktiviteter med fokus på SEO och SEM

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Shaimaa Alkhlif; [2023]
    Nyckelord :Digital Marketing; Growth; Brand Growth; SEO; SEM; Relationship Marketing;

    Sammanfattning : Introduction: With the help of digital marketing, small businesses have been given greater opportunities to compete at a higher level than they previously could, which gives credence to the term "if a small business can't be found on the internet, it doesn't exist". For small businesses to be competitive and grow, digital marketing is a must. LÄS MER

  3. 3. Sociala mediers påverkan på köpbeslut bland konsumenter i åldern 40-60 år

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Andy Garcia; Isra Hallak; [2023]
    Nyckelord :Purchase decision process; electronic word of mouth; social media; generation X; Köpbeslutprocessen; elektronisk word of mouth; sociala medier; generation X;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to gain a deeper understanding of how Generation X perceive that their purchase decisions are influenced by their use of social media. Method: The study is based on a qualitative research strategy. A semi structured interview was applied. LÄS MER

  4. 4. Konsten att framstå som en attraktiv arbetsgivare för generation Z : En kvalitativ studie om hur arbetsgivare på en mindre ort kan framstå som attraktiv för den yngre generationen i förhållande till urbaniseringen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anton Stenman; Liisa Vinter; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; generation Z Gen Z ; attractive work; urbanization; Empolyer branding; Generation Z Gen Z ; urbanisering; attraktivt arbete;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att få en djupare förståelse kring hur företag på en mindre ort kan attrahera morgondagens humana resurser. Med den ständiga urbaniseringen som sker i Sverige där konkurrensen om arbetskraft växer mellan större och mindre städer upptäcktes en kunskapslucka. LÄS MER

  5. 5. Förpackningsdesign och dess betydelse inom e-handeln : En studie om hur kvalitet kan kommuniceras online med hjälp av visuella aspekter

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Jenny Karlsson; Lovisa Persson; [2023]
    Nyckelord :Förpackningsdesign; E-handel;

    Sammanfattning : The digitalization has contributed to a large increase in e-commerce during the last few years. The increase of internet shopping means that the customer’s first impression of a product nowadays often occurs online. LÄS MER