Sökning: "In-app"

Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade ordet In-app.

  1. 16. Arbetsterapeuters professionella resonemang kring appar för att möjliggöra aktivitet för personer med kognitiva nedsättningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Annie Wathén; Christoffer Stenmark; [2018]
    Nyckelord :Applications; occupational therapy; cognitive impairments; professional reasoning; clinical reasoning;

    Sammanfattning : Digitalisation in today’s society is constantly evolving. Research shows the positive effects of apps for people with cognitive impairments by enabling meaningful activities as well as increasing independence. LÄS MER

  2. 17. Skillnader och likheter i användandet av mobilapplikationen Fishbrain för operativsystemen Android och iOS

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Sofia Nordqvist; Erica Westling; [2018]
    Nyckelord :Behavior; usability; mobile application; Android; iOS; design patterns; virtual behavior setting-theory; personality; Beteende; användning; mobilapplikation; Android; iOS; designmönster; virtual behavior setting-teorin; personlighet;

    Sammanfattning : Denna uppsats redogör för skillnader och likheter i beteende och användning av mobilapplikationen Fishbrain beroende på vilket operativsystem (Android eller iOS) användarna har samt vilka faktorer som kan påverka dessa användarmässiga skillnader. Undersökningen kan vara av intresse för företag som utvecklar mobilapplikationer för olika operativsystem men även ligga till grund för andra studenter som undersöker relationer mellan operativsystem och hur de används. LÄS MER

  3. 18. How to increase revenue in Free-to-Play mobile games

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :Aleksandr Skobeltcyn; XIN SHEN; [2018]
    Nyckelord :Mobile games; In-app purchase intention; free-to-play; pay-to-play; purchase behavior; game apps; business model; revenue models; business model innovation; business sustainability;

    Sammanfattning : The Free-to-play (F2P) model is the primary business model applied in indie mobile games nowadays. However, the fact that less than 5% of players are paying is still a big problem for developers. LÄS MER

  4. 19. Healthcare Transformation Based on ICT

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Rachaen Mahfuz Huq; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Personalized digital healthcare and wellbeing with the use of wearable devices and accompanying mobile apps is a recently evolved phenomenon. This technology architecture has given birth to a number of actors who make a complex network and work together closely to make things work. LÄS MER

  5. 20. Freemium-design för GoSupernova-mobilspel

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Enhörning Rasmus; Herman Andreas; [2015]
    Nyckelord :Free to play; freemium; gamedesig; mobile game;

    Sammanfattning : The decision of which business model to follow, when developing a game, has become one of the most important choices a company has to make. In our re- search we have compared and evaluated different kinds of freemium based busi- ness models. The objective with the research is to follow a constructed business model when developing a game. LÄS MER