Sökning: "In-app"
Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade ordet In-app.
16. Arbetsterapeuters professionella resonemang kring appar för att möjliggöra aktivitet för personer med kognitiva nedsättningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Digitalisation in today’s society is constantly evolving. Research shows the positive effects of apps for people with cognitive impairments by enabling meaningful activities as well as increasing independence. LÄS MER
17. Skillnader och likheter i användandet av mobilapplikationen Fishbrain för operativsystemen Android och iOS
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Denna uppsats redogör för skillnader och likheter i beteende och användning av mobilapplikationen Fishbrain beroende på vilket operativsystem (Android eller iOS) användarna har samt vilka faktorer som kan påverka dessa användarmässiga skillnader. Undersökningen kan vara av intresse för företag som utvecklar mobilapplikationer för olika operativsystem men även ligga till grund för andra studenter som undersöker relationer mellan operativsystem och hur de används. LÄS MER
18. How to increase revenue in Free-to-Play mobile games
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell ManagementSammanfattning : The Free-to-play (F2P) model is the primary business model applied in indie mobile games nowadays. However, the fact that less than 5% of players are paying is still a big problem for developers. LÄS MER
19. Healthcare Transformation Based on ICT
Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Personalized digital healthcare and wellbeing with the use of wearable devices and accompanying mobile apps is a recently evolved phenomenon. This technology architecture has given birth to a number of actors who make a complex network and work together closely to make things work. LÄS MER
20. Freemium-design för GoSupernova-mobilspel
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : The decision of which business model to follow, when developing a game, has become one of the most important choices a company has to make. In our re- search we have compared and evaluated different kinds of freemium based busi- ness models. The objective with the research is to follow a constructed business model when developing a game. LÄS MER