Sökning: "In-app"

Visar resultat 6 - 10 av 30 uppsatser innehållade ordet In-app.

  1. 6. Evaluation of Games Monetization Approaches : A case study on PlayersUknown’s Battlegrounds (PUBG)

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Syed Muhammad Farhan Gillani; [2021]
    Nyckelord :games monetization; in-game purchases; free-to-play games; paid games; subscription model in gaming;

    Sammanfattning : Video games have become a great source of entertainment and emerged as a massive industry in the past few decades. Technological advancements and evolution of smartphones have made it easier for developers to develop and launch their games on different platforms mostly in digital form. LÄS MER

  2. 7. Köp inuti app - en generationsfråga? : Vad motiverar konsumenter till att utföra köp genom mikrotransaktioner?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Hugo Nyrell; Douglas Mossenberg; [2021]
    Nyckelord :Konsumentbeetende; mikrotransaktioner; köp inuti app; DLC; skins; loot box; motivation;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Köp inuti app - En generationsfråga?  Författare: Douglas Mossenberg & Hugo Nyrell Handledare: Ulf Aagerup  Bakgrund: Sedan slutet av 00-talet har större delen av världen tillgång till höghastighetsinternet och människans digitala närvaro är större än någonsin. Web 2. LÄS MER

  3. 8. Svenska mikroföretagares upplevelse av mobila betalningar : Hur mobilanpassade är företagens betalningar i ett land där mobila betalningar är vanligare än kontantbetalning?

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Johanna Ewerbring; [2021]
    Nyckelord :Mobile payments; corporate payments; B2B payments; micro-enterprises; digitized payments; in-app payments.; Mobila betalningar; företagsbetalningar; B2B-betalningar; mikroföretag; digitaliserade betalningar; betalningar i app;

    Sammanfattning : Svenska folket gör allt fler mobila betalningar, (Riksbanken, 2020), men trotsbeteendeförändringen som privatperson tycks situationen för svenska företag vara enannan. Näringsdepartementet (2021) konstaterar att svenska företag är kvar i analogabetalningsprocesser, en tes The World Payment Report (2020) stämmer in i samtidigt somde konstaterar att digitaliserade affärsmodeller kring B2B-betalningar förutspås ha storutvecklingspotential. LÄS MER

  4. 9. Locavore : Utveckling av en digital marknadsplats

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Emelie Källander; Sandra Bårdén; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The project is based on a need expressed by food producers and restaurants. A study conducted by interviewing active businesses in Halland concluded a need for transporting small, locally produced goods. LÄS MER

  5. 10. Assessment of Privacy-preserving Computation Techniques for Marketing Analytics

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Timur Kartaev; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Nowadays, a large number of services require personal information for analy- sis, which brings privacy concerns. Notably, the marketing departments strive for detailed personal information for a more personalized advertising expe- rience. LÄS MER