Sökning: "micro-enterprises"
Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade ordet micro-enterprises.
1. Lean i mindre skala : En inblick i hantverksyrket guldsmed
Kandidat-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Lean är ett arbetssätt som myntades av Toyota på 1950-talet och som vanligtvis är förknippat med stora tillverkande industriföretag. Den amerikanska universitetsprofessorn Jeffrey K. Liker sammanfattade leans arbetsmetodik med fjorton principer i den storsäljande boken The Toyota Way. LÄS MER
2. Where There’s a Will There’s a Way: Self-efficacy and Resilience in the Creation and Consolidation of Micro-enterprises Owned by Victims of Forced Displacement in Colombia.
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and ManagementSammanfattning : In the past decade, micro-enterprise development has gained popularity as an intervention in the Global South, including Colombia, a country where more than 90% of businesses are micro. For decades, this country has endured an internal conflict that has left millions of victims of forced displacement, who live in vulnerable situations and, in many cases, resort to creating micro-enterprises to make a living. LÄS MER
3. Digitalisering av besöksnäringens mikroföretag i Norrbottens glesbygder
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Med teknologins utveckling och framsteg har det blivit en utmaning för verksamheter att intehalka efter i den digitala utvecklingen. Digitalisering har potential att öka effektivitet, sänkakostnader och öka ekonomisk tillväxt inom verksamheter, vilket i sin tur leder till ökadkonkurrenskraft. LÄS MER
4. Hållbarhet - trendigt säljord eller viktigt budskap?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Using sustainability claims as a sales pitch is starting to be the new norm, even though some products aren’t even close to being environmentally friendly. Marketers are exploiting the consumers lack of knowledge in sustainability as a way to convince them that their products are a good choice, especially in the fashion industry. LÄS MER
5. Acceptansen av digitala redovisningsinnovationer inom mikroföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Under flera års tid har digitaliseringen och utvecklingen av digitala redovisningsinnovationer tagit stora framsteg. Behovet att följa med i den digitala utvecklingen har påvisats vara en avgörande faktor för att förbli konkurrenskraftig på marknaden. LÄS MER