Sökning: "Inclusive Schools"
Visar resultat 1 - 5 av 186 uppsatser innehållade orden Inclusive Schools.
1. Heder i skolan : Utmaningar och strategier för att hantera hedersrelaterade frågor inom skolvärlden
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Honour, a complex and in alot of ways scientifically unexplored topic, has caused a great debate in Swedish politics and media. A concept that has not only been a societal and judiciary issue but also a great challenge in Swedish schools; a place where knowledge, tolerance and respect is to be provided while battling the balance between discrimination and freedom of speech. LÄS MER
2. Att observera utanför spelplanen : En kvalitativ undersökning som behandlar vilka faktorer som gör att gymnasieflickor väljer att avstå från att delta i undervisningen i idrott och hälsa
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Physical activity is widely acknowledged as vital for maintaining health over both short and long periods. Current research, including a 2023 report from the national food agency, highlights a concerning trend among children and adolescents towards increased sedentarism. LÄS MER
3. "Antingen är idrotten succé eller katastrof" : En kvalitativ studie om idrottslärares utmaningar med elever med NPF-anpassningar
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Purpose and Research Questions: The purpose of the essay is to examine how well teachers in primary schools perceive that the education they have received has provided them with the prerequisites to meet students with neurodevelopmental disorders (NPF) in primary education.The study also aims to investigate the specific practices they employ and the professional development they have undertaken in connection to neurodevelopmental disorders. LÄS MER
4. Inclusive education: Dynamics of inclusion and exclusion of refugees from the host education system. An Investigation on the Education for Refugees in Meheba Settlement Camp in Zambia
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The purpose of this study is to examine how inclusive education for refugees in organized settlement camp is by exploring the dynamics of inclusion and exclusion of refugees from the classroom and school organization as the subsystems of the education system and the influence of external-factors (societal system) on the inclusion and exclusion of refugees from the host education system. Refugees in the selected camp live with nationals and have access to the same schools in the settlement camp. LÄS MER
5. Skolans möte med elevers olikheter : En kritisk diskursanalys av ett statligt utbildningspolitiskt slutbetänkande
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Sammanfattning Undersökningen tar sin utgångspunkt i och har syftet att illustrera hur skolans möte med elevers olika förutsättningar för lärande framträder i förhållande till tanken om inkludering i dagens svenska utbildningspolitik. I studien fokuseras ett utbildningspolitiskt dokument, en statlig utrednings slutbetänkande SOU 2021:11, samt utredningens direktiv. LÄS MER