Sökning: "Stöd"

Visar resultat 1 - 5 av 23100 uppsatser innehållade ordet Stöd.

  1. 1. Arbetsplatsens betydelse för välbefinnandet - En kvalitativ studie med fokus på upplevd kontroll

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Branka Jankovic; Karin Linse; [2021-12-02]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det socialt hållbara samhället beskrivs av Folkhälsomyndigheten (2018) som ett jämställt och jämlikt samhälle, där människor lever ett gott liv med god hälsa. Ett av FN:s globala delmål för hållbar utveckling handlar om att minska antalet människor som dör av icke smittsamma sjukdomar samt främja psykisk hälsa och välbefinnande. LÄS MER

  2. 2. Relationen mellan visualiseringsförmåga och återkallning av ord: Hur presterar hög- och lågvisualiserande individer vid återkallning av konkreta och abstrakta substantiv?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Emma Rajalin; Ninna Svanström; [2021-11-30]
    Nyckelord :visualiseringsförmåga; dual-coding; ordåterkallning; minne; konkreta substantiv; abstrakta substantiv; VVIQ; kognitionsvetenskap;

    Sammanfattning : This study investigates how the vividness of visual imagery correlates with recallof concrete and abstract English nouns. The research question was based on thedual-coding theory, which argues that imagery-evoking concrete nouns are easier torecall than abstract nouns. LÄS MER

  3. 3. När lärare ska utveckla sin professionella digitala kompetens

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Anna Mårten Axelsson; [2021-11-30]
    Nyckelord :Professionell digital kompetens; kompetensutveckling; lärares lärande; DigCompEdu;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine how teachers view their development ofprofessional digital competence on the basis of a digital mapping tool and aplatform designed for the purpose and on the basis of the issues; how do you, withthe help of a digital mapping tool, facilitate and design learning for teachers todevelop professional digital competence (PDC) and how can you, with the help oflevel divisions in a digital mapping tool and together with teachers, facilitate anddevelop learning for teachers? The overall conclusion and key findings are that theparticipants in the study view positively, both the mapping tool and the platform’spotential to help them develop professional digital competence. To answer thepurpose, a combination of methods have been used, such as design-based researchand participatory design. LÄS MER

  4. 4. Att vinna Generation Z interpersonella tillit. En kvantitativ studie med syftet att ta reda på vad som får Generation Z att känna interpersonell tillit i relation till sin överordnade

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Richard Jansson; Alexander Wiksten; [2021-11-24]
    Nyckelord :Generation Z; Interpersonell tillit; Kommunikation; Integritet; Deltagande i beslutsfattande; Feedback på arbetsprestationer; Empowerment; Välvilja; Överordnades förmåga;

    Sammanfattning : De flesta undersökningarna avseende en uppströms relation från underordnad till överordnad åsyftande interpersonell tillit har i retrospektiv en allt för allmängiltig ståndpunkt till urvalet vilket ämnats att studera. Förevarande studie förhåller sig till Generation Z (födda år 1995–2015) som ett explicit urval där undersökningen kretsar kring vad som får Generation Z att känna interpersonell tillit i relation till sin överordnade. LÄS MER

  5. 5. System för CRM: Valet mellan integrerade och separata lösningar. En utforskande fallstudie av motivationer vid systembyte

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Aleksandar Milutinovic; Fabian Henriksson; Linus Berglind; [2021-11-23]
    Nyckelord :Customer relationship management; kundhantering; affärssystem; CRM-system; förändringsarbete; kundtjänst;

    Sammanfattning : Due to an increasingly expanding service sector, greater emphasis has been placed onmaintaining customer management and long-term customer relationships. For this purpose,many organizations use customer relationship management (CRM) strategies. LÄS MER