Sökning: "nätverk och ara modellen"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden nätverk och ara modellen.
1. ”Man samverkar där man samverkar skall” : En kvalitativ studie om hur företag kan dra nytta av sitt nätverk i processen att utveckla och bemöta digitalisering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det finns idag en rad exempel på branscher där ett nytt företag förändrat hur kärnverksamheten genomförs. Detta har skett genom implementation av teknologi i en traditionell bransch. Mycket har skrivits om hur disruptiva företag verkar, men det finns bristande kunskap kring hur etablerade företag påverkas, och anpassar sin verksamhet. LÄS MER
2. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställningar: · Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? · På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? · Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER
3. Företagsacceleratorer i ett industriellt nätverk
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet är att undersöka hur ett stort företag kan designa ett industriellt nätverk med ett acceleratorprogram och om det främjar innovation. Uppsatsen har strukturerats utifrån ARA-modellen av Håkansson & Snehota (1995). LÄS MER
4. Nätverksförändringar vid företagsförvärv : En fallstudie om Uppsalahems förvärv av Studentstaden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur företagsförvärv påverkar det förvärvade företagets leverantörsnätverk och om dessa förändringar även påverkat kunderbjudandet. Studien grundar sig på en fallstudie där det tidigare privatägda bostadsbolaget Studentstaden har förvärvats av det kommunala bostadsbolaget Uppsalahem. LÄS MER
5. Goda relationer – En förutsättning för morgondagens entreprenörer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I takt med en ökad internationalisering och hårdnad global konkurrens ställs större krav på morgondagens entreprenörer. I Uppsala kommun har den omfattande kapaciteten inom utbildning och forskning uppfattats som ett särskilt viktigt verktyg för att möta dessa utmaningar, varför studiens fokus riktas på hur de entreprenörskapsfrämjande aktörerna som existerar kring Uppsala universitet tillsammans verkar för att skapa förutsättningar för studenter och forskare. LÄS MER