Sökning: "Industriellt köpbeteende"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Industriellt köpbeteende.

  1. 1. Köpprocess och valkriterier vid inköp av företagsresor : Betydelsen av hållbarhet vid val av leverantör

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hanna Svensson; Vilma Skog; [2022]
    Nyckelord :Affärsresa; konferens; organisatoriskt industriellt köpbeteende; köpsituation; köpbeslutsgruppen; kriterier vid val av leverantörer; hållbarhet;

    Sammanfattning : Syfte - Studiens syfte var att kartlägga köpprocessen och undersöka vilken betydelse hållbarhet samt andra valkriterier har för företagskunder vid köp av företagsresor. Företagsresa syftar till en konferens eller incentiveresa som inkluderar boende, mat och transport. LÄS MER

  2. 2. Människan och våglänken : Fem fallstudier om industriellt köpbeteende i svensk skogsindustri

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Ludvig Flohr; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Industrial buying behavior can be described as the process that occurs when an organization discovers a need until the product or service is ordered. Understanding of the customers buying behavior is a crucial factor in the increasingly competitive business environment and can provide many benefits in a marketing perspective. LÄS MER

  3. 3. Hur tillverkande företag med distributörer kan förbättra sin marknadsföring av standardiserade produkter : En fallstudie inom ABB Low Voltage Products

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :Alexander Karlsson; Martin Hedengren; [2015]
    Nyckelord :industrial marketing; industrial buying behavior; commodities; industrial distributors; industriell marknadsföring; industriellt köpbeteende; standardiserade produkter; industriella distributörer;

    Sammanfattning : Marknaden för industriella distributörer har upplevt stora förändringar under de senaste decennierna. Trots att industribolag nu har större möjligheter att sälja direkt via internet har distributörerna generellt sett stärkt sin position av flera anledningar. LÄS MER

  4. 4. Produktkatalogens utformning - En studie av dess betyldelse för industriell kommunikation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofie Nilsson; [2006]
    Nyckelord :Industriell kommunikation; produktkatalog; industriellt relationsbyggande; industriell köpbeslutsprocess; industriell säljprocess; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur produktkatalogens utformning kan påverka det industriella köpbeteendet. Vidare syftar vi till att ta reda på vilken roll produktkatalogen kan spela i det industriella relationsbyggandet. Vi avser således att ge ett bidrag till kunskapsmängden rörande industriell kommunikation. LÄS MER