Sökning: "Informellt och formellt nätverkande"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Informellt och formellt nätverkande.

  1. 1. Från outsider till insider : En kvalitativ studie om medarbetares upplevelse av onboarding med digitala inslag

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Smilla Ahlgren; Tua Storfält; [2022]
    Nyckelord :Digital onboarding; E-lärande; Organisationskultur; Socialisering; Informellt och formellt nätverkande; Hybridarbete; Covid-19; Digital kunskapsdelning.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate and deepen the understanding of onboarding processes with digital elements within an IT-consultant firm. In this study we also discuss opportunities and challenges with digital onboarding from the perspective of both the employee and the employer. LÄS MER

  2. 2. Att vara chef med utländsk bakgrund : Butikschefers upplevelse av sin arbetssituation och yrkesroll

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Fabian Arvidsson; Marie Mulaosmanovic; [2022]
    Nyckelord :Foreign background; store managers; discrimination; inequality regimes; Sweden; informal favoritism; social and cultural capital; habitus;

    Sammanfattning : Previous research has shown that in the last 20 years, there has been discrimination againstindividuals with a foreign background in the Swedish labor market. Statistics illustrate thatpeople with a foreign background have weaker representation than Swedish-born inmanagerial positions. LÄS MER

  3. 3. Varför Web 2.0? : Modell för praktisk utveckling av organisationers kommunikation, nätverkande och samarbete

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Fredrik Andersson; Fredrik Nilsson; [2013]
    Nyckelord :Web 2.0; Enterprise 2.0; Trafikverket; tentativ modell; kommunikation; nätverkande; samarbete;

    Sammanfattning : Utvecklingen av webben har sedan den skapades 1989 gått från att bestå av statiska webbsidor till att bli mer interagerande med dess användare. Denna utveckling, som kallas Web 2.0, har på ett naturligt sätt letat sig in i företagssammanhang. Denna studie började ursprungligen som ett uppdrag åt myndigheten Trafikverket. LÄS MER