Sökning: "Ingrid Anger"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Ingrid Anger.

  1. 1. - Som en raket! : Digitaliserad matematikundervisning i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Frida Furvall; Ingrid Ruotimaa; [2021]
    Nyckelord :Barns lärande; Bishops sex matematiska aktiviteter; designa; digitalisering; förskollärare; geometriska former; matematik; variationsteorin; undervisning;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om hur förskollärare kan iscensätta en matematikundervisning med hjälp av digitala verktyg på ett enkelt och roligt sätt. Läroplanen för förskolan Lpfö 18 anger att barnen ska få möjlighet att utveckla digital kompetens samt att utbildningen ska vara rolig och lärorik (Skolverket, 2018). LÄS MER

  2. 2. “I början av yrkeskarriären kändes det som om jag inte fått med mig någonting, men...”

    Kandidat-uppsats, Institutionen för socialt arbete

    Författare :Ingela Nytomt; Ingrid Hornberg; [2012]
    Nyckelord :förberedelser; Mittuniversitetet; praktik; socialt arbete; socionom; student; utbildning;

    Sammanfattning : Denna artikel redovisar ett resultat från en enkätundersökning där 65 examinerade studenter från socionomutbildningen vid Mittuniversitetet i Östersund, åren 2003, 2008 och 2011 deltagit. Studiens syfte är att genom en retrospektiv utvärdering av denna socionomutbildning undersöka hur väl dessa före detta studenter anser att utbildningen förberedde dem inför sin första anställning inom socialt arbete. LÄS MER

  3. 3. Matematiken i bilderboken – något att räkna med? : En studie om hur barn uppfattar matematiken i bilderböcker.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Marita Helldén; Ingrid Mårtensson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med vårt arbete är att undersöka hur barn uppfattar matematik i bilderböcker. Vi har läst bilderböcker med synlig och mindre synlig matematik för barn i åldern fem till sex år. Därefter har vi intervjuat barnen enskilt. Frågorna har fokuserats på taluppfattning samt begrepps­uppfattning. LÄS MER

  4. 4. Stavelsemetoden i en flerspråkig förskolekontext

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Ingrid Sjunnesson; Elisabeth Västerstjärna; [2010]
    Nyckelord :flerspråkighet; fonologisk medvetenhet; förskola; specialpedagogik; språklig medvetenhet; stavelsemetoden;

    Sammanfattning : Stavelsemetoden utgår, som namnet anger, från stavelser. Det är en metod som används inom förskolan, grundskolans tidigare år och specialundervisning. Genom att muntligt lära sig att dela upp ett ord i stavelser förväntas detta överföras till läsning och skrift. LÄS MER