Sökning: "IKEA värdeskapande kunder"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden IKEA värdeskapande kunder.

  1. 1. Värdeskapandeprocessen : En studie i hur kundens värdeskapandeprocess ser ut vid användandet av ett specifikt anpassningsverktyg.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olivia Jacobsson; Johanna Rutfjäll Rittner; [2016]
    Nyckelord :Värdeskapandeprocess; medskapande av värde; anpassningsverktyg; värdeskapande sfärer; direkt och indirekt interaktion; operanda och operanta resurser;

    Sammanfattning : För att bemöta kunders individuella behov försöker allt fler företag integrera kunderna i produktionsprocessen. Genom att delta i utformandet blir kunderna på så vis medproducenter. Syftet med studien är att undersöka hur kundens värdeskapandeprocess ser ut vid användandet av ett specifikt anpassningsverktyg, ”IKEA Home Planner”. LÄS MER

  2. 2. CSR:s påverkan på kundrelationer : En fallstudie om Ikeas CSR aktiviteters påverkan på kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alexander Thorell; [2015]
    Nyckelord :Corporate social responsibility CSR ; marknadsföring; kundrelationer; kunders värdeskapande; Ikea; välgörenhetskampanjer; hållbarhet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: CSR:s påverkan på kundrelationer – en fallstudie om Ikeas CSR aktiviteters påverkan på kundrelationer. Kurs: Företagsekonomi III, marknadsföring, 15 hp, 2FE73E. Författare: Alexander Thorell Handledare: Prof. LÄS MER

  3. 3. Satsningar på samhällsansvar : Ett långsiktigt arbete startar idag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Moa Åström; Julia Westberg; [2011]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Business Idea; Internal Marketing; Communication; Incorporation; Long-term perspective; Consensus; Corporate Social Responsibility; Samhällsansvar; Affärsidé; Intern marknadsföring; Kommunikation; Överföring; Långsiktighet; Överensstämmelse;

    Sammanfattning : Bakgrund: Förutsättningar för företag förändras ständigt. Samtidigt har kunder och anställda fått nya betydelsefulla roller för hur verksamheten utformas och vilka värderingar som företaget arbetar efter. LÄS MER

  4. 4. CSR som värdeskapande strategi

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Anna Henriksson; Linnéa Sohlberg-Olsson; [2010]
    Nyckelord :CSR; CR; strategy; sustainability; accountability; responsibility; value; value-creating; strategi; CSR; CR; hållbarhet; ansvar; ansvarstagande; värde; värdeskapande;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att öka kunskapen och förståelsen kring CSR som värdeskapande strategi. Vårt angreppsätt utgår från hermeneutiskt forskningsstrategi. Vi gör en kvalitativ fallstudie av beskrivande karaktär genom intervjuer och granskning av offentliga rapporter från IKEA, Telenor och Sveaskog. LÄS MER