Sökning: "Interactive e-commerce"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Interactive e-commerce.

  1. 1. A visual approach to web information extraction : Extracting information from e-commerce web pages using object detection

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alexander Brokking; [2023]
    Nyckelord :Web information extraction; computer vision; object detection; deep learning; Informationsextraktion från webben; datorseende; objektigenkänning; djupinlärning;

    Sammanfattning : Internets enorma omfattning har resulterat i ett överflöd av information som är oorganiserad och spridd över olika hemsidor. Det har varit motivationen för automatisk informationsextraktion av hemsidor sedan internets begynnelse. LÄS MER

  2. 2. Konversationshandel : en komparativ studie om den interaktiva delen av e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Oliver Dahlqvist; Jesper Lindberg; [2022]
    Nyckelord :Conversational Commerce; Digital assistants; Interactive e-commerce; Chatbots; Konversationshandel; Digitala assistenter; Interaktiv e-handel; Chattbotar;

    Sammanfattning : Fenomenet konversationshandel beskriver en växande handelsplattform världen över som främjar interaktivitet för att skapa personlig köpupplevelse och relation mellan konsumenter och företag. Detta fenomen växer i takt med utvecklingen av artificiell intelligens (AI) och robotar för att underlätta och eventuellt ersätta den mänskliga faktorn inom e-handel. LÄS MER

  3. 3. User consumptions behavior of interactive video platform - A reflective study of Douyin as an E-commerce Platform

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Borges Jose Joaquim Paindane; Xiaoqian Lu; [2022]
    Nyckelord :Interactive Video; E-commence Platform; Douyin; Social Media; Consumption Behavior.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Because of the versatility of technological influence and the rapid development of digitalization, interactive social media, such as Tik Tok and Douyin, have brought more consumption possibilities to the market. These social media are merging to innovate some new consumption behaviors by using interactive content to save costs and give users more value. LÄS MER

  4. 4. Amodel for the internationalisation of e-commerce scale-ups : Represented by a conceptual prototype of a digital tool that assists firms in localising its business model to better address local customer needs

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Rita Nordström; [2022]
    Nyckelord :Internationalisation; E-commerce; Digital handbook; Conceptual prototype; Scale-ups; Internationalisering; E-handel; Digital lathund; konceptuell prototyp; tillväxtbolag;

    Sammanfattning : The internet has transformed the way people sell and buy goods and services. E-commerce is a fast-growing industry with low barriers to entry, making it easy to start an e-commerce business – but scaling it is a whole other matter. One common scaling method is international expansion. LÄS MER

  5. 5. The influence of interactive product visualization on customer satisfaction : An investigation based on the SOR model

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Lucija Dudkina; Evelina Ellis; [2022]
    Nyckelord :Interactive product visualisation; furniture e-commerce; customer satisfaction; SOR; PAD; IKEA;

    Sammanfattning : Interactive product visualisation (IPV) addresses the shortcomings of product visualisation on e-commerce sites, such as the absence of tactile information and the inability to directly examine products. Previous research has not addressed the influence of IPV on customer satisfaction. LÄS MER