Sökning: "Interactive e-commerce"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Interactive e-commerce.
1. A visual approach to web information extraction : Extracting information from e-commerce web pages using object detection
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Internets enorma omfattning har resulterat i ett överflöd av information som är oorganiserad och spridd över olika hemsidor. Det har varit motivationen för automatisk informationsextraktion av hemsidor sedan internets begynnelse. LÄS MER
2. Konversationshandel : en komparativ studie om den interaktiva delen av e-handel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Fenomenet konversationshandel beskriver en växande handelsplattform världen över som främjar interaktivitet för att skapa personlig köpupplevelse och relation mellan konsumenter och företag. Detta fenomen växer i takt med utvecklingen av artificiell intelligens (AI) och robotar för att underlätta och eventuellt ersätta den mänskliga faktorn inom e-handel. LÄS MER
3. User consumptions behavior of interactive video platform - A reflective study of Douyin as an E-commerce Platform
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Because of the versatility of technological influence and the rapid development of digitalization, interactive social media, such as Tik Tok and Douyin, have brought more consumption possibilities to the market. These social media are merging to innovate some new consumption behaviors by using interactive content to save costs and give users more value. LÄS MER
4. Amodel for the internationalisation of e-commerce scale-ups : Represented by a conceptual prototype of a digital tool that assists firms in localising its business model to better address local customer needs
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The internet has transformed the way people sell and buy goods and services. E-commerce is a fast-growing industry with low barriers to entry, making it easy to start an e-commerce business – but scaling it is a whole other matter. One common scaling method is international expansion. LÄS MER
5. The influence of interactive product visualization on customer satisfaction : An investigation based on the SOR model
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : Interactive product visualisation (IPV) addresses the shortcomings of product visualisation on e-commerce sites, such as the absence of tactile information and the inability to directly examine products. Previous research has not addressed the influence of IPV on customer satisfaction. LÄS MER