Sökning: "Interaktiv e-handel"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Interaktiv e-handel.
1. Konversationshandel : en komparativ studie om den interaktiva delen av e-handel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Fenomenet konversationshandel beskriver en växande handelsplattform världen över som främjar interaktivitet för att skapa personlig köpupplevelse och relation mellan konsumenter och företag. Detta fenomen växer i takt med utvecklingen av artificiell intelligens (AI) och robotar för att underlätta och eventuellt ersätta den mänskliga faktorn inom e-handel. LÄS MER
2. Att utvärdera och vidareutveckla ett administratörsverktyg för flerspråkig produkthantering med fokus på användarupplevelse
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Detta examensarbete omfattar en vidareutveckling av ett produkthanteringssystem där produktinformation ska finnas tillgänglig på flera olika språk. Arbetet har utförts tillsammans med företaget Angry Creative vilka arbetar med innehållshanteringssystem WordPress och e-handel. LÄS MER
3. Designing for usability of 3D configuration in E-commerce : Interactive design of 3D in web applications
Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva systemSammanfattning : Mass production of consumer products is both wasteful and limit the consumers' power to influence the design of what they are buying. When shopping for a product, the customer must choose between a range of specific products with limited variations. LÄS MER
4. Att ta sig igenom bruset : en studie om SMeFs förutsättningar för omnikanaler
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Idag finns hög konkurrens på marknaden och detta gör att det är svårt för varumärken att bli sedda av sin kund. Dagens konsument rör sig mellan olika kanaler och kommunikationen från företag måste uppdateras och anpassas efter konsumentens beteende. Det är avgörande för företag att engagera sina kunder för att bli uppmärksammade. LÄS MER
5. Att designa för tillit : En kvalitativ studie om hur design kan påverka förväntad upplevelse av och tillit till e-handel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : I ett samhälle som blir allt mer beroende av Internet har även e-handel fått en mer framträdande roll. Då detta innebär att säljare ersätts av teknologi är det av vikt att företaget anstränger sig för att skapa en tillförlitlig miljö där kunden känner sig trygg. LÄS MER