Sökning: "Java kort"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Java kort.

  1. 1. Automating Interactions with Web Services : NFC based attendance software in Java

    Kandidat-uppsats, KTH/Radio Systems Laboratory (RS Lab)

    Författare :Carl Johansson; Soren Kavosi; [2015]
    Nyckelord :student attendance; application; access card; NFC reader; prototype; studentnärvaro; applikation; accesskort; NFC-läsare; prototyp;

    Sammanfattning : Today we use an obsolete way of handling information regarding which student and/or teacher is attending which class/lab/seminar, attendance is written down on a piece of paper and collected so that an administrator can manually enter this information to some data processing system. This method is far from optimal and demands a lot of time and resources from administrators, teachers, and students. LÄS MER

  2. 2. Spelmotor och spellogik för androidspel

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Lotta Leissner; Henrik Augustsson; [2014]
    Nyckelord :game engine; android game; jrpg; independent game development; indie games; fuzzy logic; spelmotor; androidspel; jrpg; oberoende spelutveckling; fuzzy logic;

    Sammanfattning : This report concerns the development of the game engine and game logic that are used within the game Steam Tale, which during the development process was known as Project Steam Age, by the group StormBound. The game was developed targeting mobile devices, and within this report is included a short perspective on the history of mobile gaming. LÄS MER

  3. 3. Spelmotor och spellogik för androidspel

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Lotta Leissner; Henrik Augustsson; [2014]
    Nyckelord :game engine; android game; jrpg; independent game development; indie games; fuzzy logic; spelmotor; androidspel; jrpg; oberoende spelutveckling; fuzzy;

    Sammanfattning : Denna rapport behandlar utvecklingen av den spelmotor samt spellogik som används i spelet Steam Tale utvecklat under projektnamnet Project Steam Age av gruppen StormBound. Spelet utvecklades i första hand för mobila enheter, och i rapporten ingår även en kort undersökning av mobila spel i ett historiskt perspektiv. LÄS MER

  4. 4. Security of NFC applications

    Master-uppsats, KTH/Radio Systems Laboratory (RS Lab)

    Författare :Thi Van Anh Pham; [2013]
    Nyckelord :NFC; security protocol; DESFire; Java card; card emulation; restaurant; vending machine; class attendance; security guard; NFC; säkerhetsprotokoll; DESFire; Java kort; kort emulering; restaurang; varuautomat; säkerhetsvakt;

    Sammanfattning : Near Field Communication (NFC) refers to a communication technology that enables an effortless connection and data transfers between two devices by putting them in a close proximity. Besides contactless payment and ticketing applications, which were the original key drivers of this technology, a large number of novel use cases can benefit from this rapidly developing technology, as has been illustrated in various NFC-enabled application proposals and pilot trials. LÄS MER

  5. 5. 3D-tabell för datalagring som molntjänst

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Mikael Norrman; [2012]
    Nyckelord :3D-tabell; datalagring; molntjänst; databas; distribuering; kluster;

    Sammanfattning : Projektet kretsar kring idén om en lagringsform, utformad som en tabell, som inte är bunden till en specifik plattform eller ett specifikt filsystem och som kan fungera som en molntjänst. Denna lagringsform är dessutom mer avancerad än en vanlig tabell då den innehåller tre dimensioner. LÄS MER