Sökning: "Jenny Axelsson"

Visar resultat 16 - 20 av 28 uppsatser innehållade orden Jenny Axelsson.

  1. 16. Pubertal Experience and Relationship Quality among Adolescent Girls in Sri Lanka

    Master-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Lina Axelsson; Jenny Linjamaa; [2014]
    Nyckelord :Sri Lanka; puberty; menarche; experience; social relationship; IPPA-R; Sri Lanka; pubertet; menarke; upplevelse; sociala relationer; IPPA-R;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 17. Why do people live in Guinaw Rails South?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik; Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Jenny Axelsson; Martin Linge; [2013]
    Nyckelord :Hazard; floods; grounded theory; risk reduction; Senegal; Pikine; Guinaw Rails; informal settlement; urbanization; high-risk community; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Guinaw Rails South is situated in the Dakar region in Senegal and is constantly exposed to dangers such as floods, insecurity and diseases. This study shows that people live in this high-risk informal settlement because of four main reasons. Those are family, economic situation, own house and work or education. LÄS MER

  3. 18. Makt, beslut och kreativa processer : om byråverksamheten och kunden

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Jenny Axelsson; Nicklas Remmegård; [2012]
    Nyckelord :Agency activities; creativity; power; decisions making; process; creative capital; Byråverksamhet; kreativitet; makt; beslutsfattande; process; kreativt kapital;

    Sammanfattning : Syfte: Att nå förståelse för relationen mellan en byrå och en kund genom att analysera föreställningen om marknadsföring och reklam som något kreativt, samt beslutsfattande och makt i den kreativa processen. Frågeställningar: Vilken roll spelar föreställningen om marknadsföring och reklam som något kreativt i relationen mellan marknadsavdelning och reklambyrå, framförallt gällande beslut fattade i kreativa processer? Vari ligger makten över de kreativa besluten, och hur gestaltas den? Metod: Kvalitativ, tolkande metod baserad på intervjuer och autoetnografi Slutsats: Vi har funnit att föreställningen om reklambyråer som kreativa spelar stor roll i relation till kunden. LÄS MER

  4. 19. Låt oss göra det tillsammans : Hur Medstop kan skapa värde tillsammans med sina kunder

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Jenny Axelsson; Therese Hellborg; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Låt oss göra det tillsammans – Hur Medstop kan skapa värde tillsammans med sina kunder Kurs: 2FE07E, Examensarbete i marknadsföring, 15 hp Författare: Jenny Axelsson, Therese Hellborg Handledare: Michaela Sandell Examinator: Frederic Bill   Syfte: Då det blir allt viktigare för företag att ha en serviceinriktad syn på relationen med kunderna syftar denna uppsats till att skapa en förståelse för möjligheterna företag har att arbeta med co-creation of value som ett verktyg för att genom dialog och upplevelse i servicemötet stärka kundernas värde och därigenom relationen med dem.   Frågeställning: Hur kan Medstop stärka värdet för sina kunder genom att arbeta med co-creation of value? Metod: Uppsatsen utgår från ett hermeneutiskt förhållningssätt och analyseras kvalitativt. LÄS MER

  5. 20. Behovet av tillhörighet har större betydelse än genus inom vänskapsrelationer

    M1-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Jenny Axelsson; [2011]
    Nyckelord :Genus; vänskap; genusskillnader; Känslan av tillhörighet; social role approach; umgängeskretsar; karaktäristiska; genusroller;

    Sammanfattning : Vänskap är en viktig del för den psykiska hälsan och individens välbefinnande, det är även ett välbeforskat område inom psykologins värld. Tidigare forskning inom vänskapsrelationer har lagt den största tyngden på genus som den ensamma och bästa variabeln till denna typ av relationer och därmed inte tagit hänsyn till andra möjliga bakomliggande variabler. LÄS MER