Sökning: "Jenny Dahlgren"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Jenny Dahlgren.
1. Förskoleklassen en landnings- och startbana? : Intervjustudie om förskoleklassens funktion i utbildningssystemet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språkSammanfattning : Bakgrund: Förskoleklassen har sedan den grundades förändrats på olika sätt. Flera studier talar för att förskoleklassen har förskjutits från förskolans tradition och närmat sig grundskolan, där fokus riktas mot måluppfyllelse och ökad kunskapsnivå bland de yngre barnen. LÄS MER
2. Förskollärares uppdrag med möjligheter och utmaningar - en studie utifrån praktikarkitekturteorin
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Abstract Förskollärarens uppdrag är komplext och påverkas dessutom kontinuerligt av såväl samhälleliga förändringar som politiska direktiv. För att förskollärare ska kunna bedriva ett kvalitetsarbete som gynnar såväl förskolans verksamhet som barnens lärande behöver faktorer som både möjliggör och utmanar uppdraget identifieras. LÄS MER
3. Skrivutvecklande undervisning för elever med utvecklingsstörning : En systematisk litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Vissa saker kommer och går - magasinet består : En kvalitativ studie om värdegenererat innehåll hos det traditionella livsstilsmagasinet.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Objective: The focus of this bachelor thesis is to study what a selection of magazine readers think generates value on the reading experience of a traditional lifestyle magazine. Furthermore create an deeper understanding of these values. LÄS MER
5. Muntlig interaktion i teori och praktik : En studie av läromedel och undervisningspraxis för muntlig produktion i sfi-undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med föreliggande uppsats har varit att undersöka den muntliga interaktionens funktion och utrymme i sfi-undervisningen. Uppsatsen har utgått från fyra forskningsfrågor, där två riktar sig till sfi-läromedel, och två till sfi-lärare. LÄS MER