Avancerad sökning
Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. NÄR EN STORLEK INTE PASSAR ALLA En kvalitativ studie om hur olika personligheter hos användare påverkar utvecklingen av gamification
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Gamification är ett begrepp som syftar till att använda element från spelvärlden i helt andra sammanhang i syfte att ändra ett visst beteende samt skapa motivation och engagemang. Det finns ett ökande intresse inom organisationer att använda gamification i syfte att påverka sina medarbetare. LÄS MER
2. Etik och censur inom internetfiltrering : En forskningsöversikt
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : This paper is a research review in the realm of censorship systems andfiltering systems. It applies ethical considerations to the creation of censorshipsystems bringing forward discussion on the ethics of technology with thepurpose of limiting access to information. LÄS MER