Sökning: "Jessica Eliasson"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden Jessica Eliasson.

  1. 6. ATT PLANERA FÖR OCH MED BARN : En studie om hur kommunal planering innefattas av barnperspektiv och barns perspektiv

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Ida Eliasson; Jessica Käller; [2018]
    Nyckelord :Barns perspektiv; barnperspektiv; barnkonventionen; detaljplanering; UNICEF;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur kommunerna Karlskoga och Lindesberg arbetar med barnperspektivet och barns perspektiv inom kommunal planering generellt sett men också mer specifikt i detaljplaneringen. Uppsatsens syfte är också att undersöka hur en inkorporering av Barnkonventionen skulle kunna påverka de två kommunerna. LÄS MER

  2. 7. "Klä på er så går vi ut" : En studie om olika typer samt strategier av och kring samtal i förskolans tambur

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Jessica Eliasson; [2016]
    Nyckelord :Pre-school. Preschoolteachers. Language development. Interactions; Förskola; Språkutveckling; Pedagog; Interaktion;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att ta reda på hur pedagogerna ute i verksamheterna använder vardagssituationerna i tamburen för att främja barns språkutveckling. För att utreda detta syfte ställs två problemfrågor, 1. LÄS MER

  3. 8. Hur kan pedagoger bemöta barns olikheter i förskolan?

    M1-uppsats, Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Sara Andersson; Jessica Eliasson; [2013]
    Nyckelord :barns olikheter; barns intresse; förskolans verksamhet; inkluderade; lyhörda; tillgång i gruppen; utveckling och lärande;

    Sammanfattning : Under vår förskollärarutbildning på Högskolan i Kristianstad har vi reflekterat över hur viktigt det är som pedagog att vara medveten om sitt förhållningssätt. Som vuxna är vi förebilder för barn, vilket innebär att hur vi för oss och agerar har betydelse och stor inverkar i barns liv. LÄS MER

  4. 9. Måste man prata? Lärares arbete med elevinteraktion i klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Jessica Eliasson; Anna Skatka; [2011]
    Nyckelord :elev; grundskolans senare år; interaktion; lärande; lärare; matematik; nivågruppering; uppfattning;

    Sammanfattning : Detta arbete handlar om några valda lärares syn på elevinteraktion, vilket fått större utrymme i styrdokument på senare tid. Kvalitativa intervjuer med behöriga lärare verksamma på grundskolans senare år genomfördes med syftet att undersöka hur de arbetar för att uppnå de mål i styrdokument som berör interaktion. LÄS MER