Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Köper du, köper jag : En studie om hur influencers påverkar impulsköp genom sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Elin Lydin; Sara Olsson; [2018]
    Nyckelord :Impulse buying; online impulse buying; social commerce; opinion leaders; social interaction; Impulsköp; impulsköp online; social commerce; opinion leaders; social interaktion;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera hur interaktion med och bekräftelse av opinion leaders påverkar konsumenters impulshandlande genom företags marknadsföring via s-commerce. Denna studie genomfördes således för att tydliggöra om influencers genom olika faktorer kan påverka impulsköp online. LÄS MER

  2. 2. Kulturell kompetens : för en mer individanpassad omvårdnad i ett mångkulturellt samhälle

    Kandidat-uppsats, Omvårdnad

    Författare :Jessica Lagergren; Sofie Norström; [2009]
    Nyckelord :förbättra; individanpassad; kompetens; kulturell; sjuksköterskan; improve; personalized; competence; cultural; nurse;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att belysa kulturell kompetens och dess innebörd för sjuksköterskan. Syftet var även ta reda på hur sjuksköterskan kan förbättra sin kulturella kompetens för att kunna ge en individanpassad omvårdnad i ett mångkulturellt samhälle. En systematisk litteraturstudie har genomförts. LÄS MER