Sökning: "Johan Grönvall"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Johan Grönvall.

  1. 1. Jag vill inte skryta men tröjan är svindyr

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olle Grönvall; Emilia Ewa Marianne Nilsson Mörnstam; Ebba Sandvig; [2022]
    Nyckelord :inre motiv; yttre motiv; marknadsföringsbudskap; lyxvarumärken; konsumtion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Jag vill inte skryta men tröjan är svindyr – en experimentell studie om sociala och personliga motiv bakom lyxkonsumtion Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Olle Grönvall, Emilia Nilsson Mörnstam, Ebba Sandvig Handledare: Johan Gromark Nyckelord: inre motiv, yttre motiv, marknadsföringsbudskap, lyxvarumärken, konsumtion Syfte: Syftet med studien är att genom ett experiment undersöka huruvida sociala eller personliga motiv ligger bakom konsumtion av lyxprodukter samt effekten av marknadsföringsbudskap. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk är utformat för att analysera samt bekräfta eller förkasta studiens två hypoteser. LÄS MER

  2. 2. Interna business blindspots: Misslyckandet med att utnyttja och förstå vad organisationen redan vet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Nils Grönvall; Johan Eklöf; [2017]
    Nyckelord :Beslutsfattande; business intelligence; business blindspots; informationssilos; informationspolitik; kognitiv påverkan; Business and Economics;

    Sammanfattning : Att fatta beslut begränsas på flera olika sätt. Vid dataanalys kan man begränsas av business blindspots. Business blindspots har definierats som misslyckandet med att ta reda på och ut- nyttja relevant information om sin marknads- och konkurrenssituation. LÄS MER