Sökning: "Johanna Flodin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Johanna Flodin.

  1. 1. Jobbigt med job-hopping? : En kvalitativ studie om hur hög personalomsättning påverkar förutsättningarna för organisatoriskt lärande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Elin Flodin; Johanna Samuelson; [2020]
    Nyckelord :Organisatoriskt lärande; 4I-processen; Personalomsättning; Informellt lärande;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att bidra med kunskap om hur hög personalomsättning påverkar förutsättningarna för organisatoriskt lärande genom att undersöka hur det informella lärandet på individ- och gruppnivå påverkas av att medarbetare ofta byts ut. För att uppnå syfte och frågeställningar har vi genomfört kvalitativa intervjuer av semistrukturerad karaktär med sex medarbetare från en statlig myndighet. LÄS MER

  2. 2. Brand Personality, färger & typsnitt i logotyper

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Nilsson; Victoria Areskog; Cecilia Flodin; Frida Rosendahl; [2013]
    Nyckelord :Brand Personality; Varumärke; Logotyp; Färg; Typsnitt; Business and Economics;

    Sammanfattning : SYFTE: Syftet med uppsatsen är att utreda kopplingen mellan varumärkespersonligheter och logotyper. Logotyper består bland annat av färg samt typsnitt och avsikten blir därför är att undersöka de två attributens inverkan på konsumenters uppfattning av varumärkespersonligheter. LÄS MER

  3. 3. Dom gör något med händerna. En studie av lärares uppfattningar beträffande begreppet lärande vid laborationer

    Magister-uppsats, Institutionen för tematisk utbildning och forskning

    Författare :Johanna Flodin; [2001]
    Nyckelord :Education; Lärande; Naturvetenskaplig undervisning; Laboration; Lärare; Uppfattning; Pedagogik;

    Sammanfattning : Denna studies syfte var att undersöka vilka uppfattningar som lärare har beträffande begreppet lärande i samband med laborationer i den naturvetenskapliga undervisningen. Med ordet uppfattning menades ett antagande om något som en lärare var övertygad om eller tog för givet förhöll sig på ett visst sätt. LÄS MER