Sökning: "Josefin Mård Grinde"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Josefin Mård Grinde.

  1. 1. THE SACRIFICING GAME : A qualitative study examining pedagogical relationships and the factors that have to be balanced in connection to the educational assignment

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Josefin Mård Grinde; [2022]
    Nyckelord :Pedagogical relationship; functions of education; the paradox of the school; sacrifice; and balance;

    Sammanfattning : The pedagogical relationship is of importance for teachers to succeed in their educational assignment. There is, however, a balancing act made by teachers to the factors that affect their educational choices in relation to the pedagogical relationship. LÄS MER

  2. 2. Subjektivitet i betyg och bedömning inom ämneslärarprogrammet med inriktning svenska : En kvalitativ studie i synen på ämneslärarutbildningens utförande och utformning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Josefin Mård Grinde; [2019]
    Nyckelord :Subjektivitet; betyg; bedömning; lärarutbildning; lärarutbildare; högre utbildning; ämneslärarprogram;

    Sammanfattning : Denna studie är uppdelad i två forskningsfrågor i syfte att undersöka både ämneslärarstudenter och lärarutbildares syn på subjektivitet i bedömningssituationer i svenska. Den första behandlar hur lärarutbildare arbetar för att synliggöra subjektivitet i bedömningssituationer för ämneslärarstudenter med inriktning svenska. LÄS MER

  3. 3. “She is such a B!” – “Really? How can you tell?” : A qualitive study into inter-rater reliability in grading EFL writing in a Swedish upper-secondary school

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Josefin Mård Grinde; [2019]
    Nyckelord :English writing assessment; Sweden; upper-secondary school; inter-rater reliability; rater factors; rubric measurement; consistency in rater assessment in an ESL environment;

    Sammanfattning : This project investigates the extent to which EFL teachers’ assessment practices of two students’ written texts differ in a Swedish upper-secondary school. It also seeks to understand the factors influencing the teachers regarding inter-rater reliability in their assessment and marking process. LÄS MER