Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Den individanpassade marknadsföringens betydelse för svenska e-handelsföretag : En studie om hur svenska e-handelsföretag kan balansera fördelar och nackdelar med individanpassad marknadsföring online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Clara Leissner; Josefine Ahlsén; [2022]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; datainsamling; integritet; perception;

    Sammanfattning : Dagens teknik har gjort det möjligt för företag att samla in data i större omfattning, med eller utan konsumentens samtycke och vetskap. Tidigare forskning menar att konsumentens uppfattning kring individanpassad marknadsföring varierar beroende på vilken typ av data som samlas in och används för att skapa denna typ av marknadsföring. LÄS MER

  2. 2. Key components of building customer trust in the space industry : An investigation of the future of satellite applications

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknik; Uppsala universitet/Institutet för rymdfysik, Uppsalaavdelningen

    Författare :Josefine Nittler; Mattias Ahlsén; [2021]
    Nyckelord :School of Entrepreneurship; space; space industry; satellite; application; artificial intelligence; AI; trust; B2B; industrial marketing; explorative case study; SpaceCloud; Unibap; Entreprenörskolan; rymd; rymdindustri; satellit; applikation; artificiell intelligens; AI; förtroende; B2B; industriell marknadsföring; explorativ fallstudie; SpaceCloud; Unibap;

    Sammanfattning : This study is an empirical case study of the Swedish space- and automation company Unibap AB about how to build trust in the space industry. The space industry is distinctive in the way that space missions are at high stakes because of the high costs and the fact that the technology can not be modified after launch. LÄS MER