Sökning: "Julia Gustafsson"
Visar resultat 26 - 30 av 70 uppsatser innehållade orden Julia Gustafsson.
26. Bemötande av patienter med emotionellt instabil personlighetsstörningEn utmaning i sjuksköterskans arbete : .
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
27. ”Det måste ju börja hos oss pedagoger”Förskollärares uppfattningar om det genusspecifika normkritiska arbetet i barngruppen – en kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur fyra förskollärare på förskolor med normkritisk profil uppfattar och resonerar kring det genusspecifika normkritiska arbetet i barngruppen. Detta fokus motiveras dels utifrån förskolans viktiga roll som socialisationsaktör och dels utifrån läroplanens föreskrift om att ett genusspecifikt normkritiskt arbete ska ske i verksamheten. LÄS MER
28. CONSIDERATIONS THAT NEEDS TO BE ADDRESSED WHEN IMPLEMENTING COPRODUCTION An investigation of enabling dimensions on real world cases within healthcare
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : This study investigates what considerations that need to be addressed when implementing coproduction. Because of a growing demand for care, the healthcare sector was applied within this study, to investigate if co-production could become a complement to the traditional healthcare alternative. LÄS MER
29. Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alice Beckman, Clara Michélsen, Julia Torstensson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Inbound Marketing, Köpprocessen, Digitalisering, Högengagemangsprodukt, Premiumbil Syfte: Syftet med studien är att, med anledning av ett förändrat medielandskap, utvärdera Inbound Marketing som digital marknadsföringsstrategi vid premiumbilköp som högengagemangsprodukt. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv. LÄS MER
30. Jämställdhet i styrelserummet – hjälpande eller stjälpande?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien syftar till att undersöka sambandet mellan finansiell prestation, mätt som Tobins Q, och andelen kvinnor i styrelsen i svenska börsnoterade bolag. Studien använder sig av en kvantitativ metod med en deduktiv ansats. Författarna har gjort en multipel regressionsanalys och regressionstester i Eviews som baseras på insamlad paneldata. LÄS MER