Sökning: "Karolina Holmberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Karolina Holmberg.

  1. 1. Könsskillnader i stress : - en kvantitativ studie om föräldrars självskattade stress i relation till arbetstid

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Karolina Ros; Julia Holmberg; [2021]
    Nyckelord :Stress; Könsskillnad; Arbetstid; Rollstressteori; Rollkonflikt; Rollexpansionsteori; Doing Gender;

    Sammanfattning : En förutsättning för ett välmående samhälle är bland annat jämställdhet när det kommer till psykisk hälsa. I dagens samhälle sjukskrivs allt fler till följd av stress och stressrelaterade sjukdomar. Mycket tyder dock på att upplevelse av stress och stressrelaterade sjukdomar är ojämnt fördelad mellan män och kvinnor. LÄS MER

  2. 2. Perenner i offentlig miljö : en samling exempel och erfarenheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Landscape Architecture (until 121231)

    Författare :Karolina Nyberg; [2010]
    Nyckelord :perenner; offentliga planteringar; perennplantering; gestaltning; design; perennrabatter; refugplanteringar; Sävsjö; prärieplantering; ståndort; skötsel; anläggning; Malmö; Mona Holmberg; Ulf Strindberg; Stefan Lagerqvist; Peter Gaunitz; John Taylor; perennanvändning; användning;

    Sammanfattning : Abstract:Perennials in public areas have during the latest decades been more and more popular. This group of plants has become a more accepted komponent when creating pleasant public places, and people begin to see the functional aspects. LÄS MER

  3. 3. Hedonic shopping - en jämförelsestudie mellan österrikiska och svenska studenter

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Oscar Franklin; Sarah Holmberg; Karolina Wahlström; [2007]
    Nyckelord :Studenter; konsumentbeteende; Hedonic shopping; Utiliarian shopping;

    Sammanfattning : På dagens marknad råder hård konkurrens om konsumenterna. För att företag ska lyckas med att vinna marknadsdelar och tillfredställa oss med rätta produkter och image, gäller det att gå på djupet och undersöka oss konsumenter och varför vi egentligen shoppar. LÄS MER