Sökning: "Kart"

Visar resultat 16 - 20 av 44 uppsatser innehållade ordet Kart.

  1. 16. Utvärdering av metoderna DCIP och CSIA för identifiering av nedbrytningszoner för klorerade lösningsmedel : en studie av Färgaren 3 i Kristianstad

    Master-uppsats, Lunds universitet/Geologiska institutionen

    Författare :Michelle Karlsson; [2016]
    Nyckelord :DCIP; CSIA; resistivitet; inducerad polarisation; klorerade lösningsmedel; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : I Sverige finns många förorenade områden med klorerade lösningsmedel och Färgaren 3 i Kris-tianstad är ett av dem. Där har tidigare legat en kemtvätt som använt sig av PCE (Tetrakloreten), där spill och läck-age har förorenat stora delar av fastigheten. LÄS MER

  2. 17. A participatory approach to the development of specifications for a 3D puzzle for visually impaired and sighted users

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :VASSILIS ALEXANDRAKIS; [2016]
    Nyckelord :Participatory design; 3D puzzle; 3D map; tactile map; visually impaired; blind; scenario based product design; focus group; universal design; usability testing.; Participatory design; 3D pussel; 3D kart; taktil karta; synskadad; blind; scenariobaserad design; fokusgrupper; universell design; utvärdering av användarvänlighet; användbarhetstest.;

    Sammanfattning : Det finns begränsad tillgång till pussel för personer med synfel (inklusive blinda personer). För att undersöka behovet av potentiella användare i 3D kartpussel och identifiera deras preferenser, behov och krav, användes en kvalitativ metod som på engelska kallas ”participatory design”. LÄS MER

  3. 18. Controllable Procedural Game Map Generation using Software Agents and Mixed Initiative

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Oskar Aderum; Jonathan Åkerlund; [2016]
    Nyckelord :Procedural Content Generation; PCG; Software Agents; Stochastic Agents; Deterministic Agents; Mixed Initiative; Computer-Aided Design; CAD; Proof-of-Concept;

    Sammanfattning : Processen att skapa innehåll till digitala spel för hand är kostsamt och tidskrävande. Allteftersom spelindustrin expanderar ökar behovet av att minska produktionskostnaderna. En lösning på detta problem som det forskas om idag är procedurell generering av spelinnehåll. LÄS MER

  4. 19. 3D, klimatet och kommunen : Användningen av visualisering i klimatanpassningsarbetet

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Björk; [2016]
    Nyckelord :Maps; visualisation; 3D; climate; risk; Kart; GIS; 3D; visualisering; klimat; risk;

    Sammanfattning : The European Commission states that climate change will increase over time, even with successful actions to stop greenhouse gas emissions, Sweden's work has been investigated in the Climate and vulnerability report and recent studies shows that Sweden's work with the issue is going slow. One way to present and communicate climate change is through visualization. LÄS MER

  5. 20. A participatory approach to the development of specifications for a 3D puzzle for visually impaired and sighted users

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :VASSILIS ALEXANDRAKIS; [2016]
    Nyckelord :Participatory design; 3D puzzle; 3D map; tactile map; visually impaired; blind; scenario based product design; focus group; universal design; usability testing.; Participatory design; 3D pussel; 3D kart; taktil karta; synskadad; blind; scenariobaserad design; fokusgrupper; universell design; utvärdering av användarvänlighet; användbarhetstest.;

    Sammanfattning : Det finns begränsad tillgång till pussel för personer med synfel (inklusive blinda personer). För att undersöka behovet av potentiella användare i 3D kartpussel och identifiera deras preferenser, behov och krav, användes en kvalitativ metod som på engelska kallas ”participatory design”. LÄS MER