Sökning: "Katarina Söderberg"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Katarina Söderberg.
1. Äldre personers upplevelser av mötet med sjuksköterskan vid omvårdnad av svårläkta sår i primärvården : En kvalitativ intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund Med stigande andel äldre i befolkningen och ett ökat antal personer med kroniska sjukdomar förväntas förekomsten av svårläkta sår att öka. Sårbehandling är en av de vanligaste arbetsuppgifterna för sjuksköterskor i primärvården och kan pågå från månader till flera år. LÄS MER
2. FYSIOTERAPEUTSTUDENTERSATTITYDER TILLBEHANDLINGSMODELLER FÖRPATIENTER MED LÅNGVARIGOSPECIFIK LÄNDRYGGSSMÄRTA : En jämförande studie mellan två utbildningar
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER
3. Fysioterapeutstudenters attityder till behandlingsmodeller för patienter med långvarig ospecifik ländryggssmärta - En jämförande studie mellan två utbildningar
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER
4. ”Här flyttas man hem till någonstans man kanske inte väljer” : Tankar och erfarenheter kring att ge stöd till personer med psykisk funktionsnedsättning på särskild boende
Magister-uppsats, Ersta Sköndal högskola/Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Många personer med psykisk funktionsnedsättning har en upplevelse av låg livskvalitet. De har också en sämre utgångspunkt materiellt, ekonomiskt, socialt och hälsomässigt. Att beviljas insatsen särskilt boende innebär att få stöd, service och omsorg i sin vardagstillvaro. LÄS MER
5. Hur kan datorn bidra till en lustfylld undervisning? -om datorprogram i matematikundervisningen
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Vi har gjort en undersökning i skolår 4 för att se hur datorn bidrar till ett lustfyllt lärande, genom att använda oss av datorprogrammet ”Mattekungen”. Syftet har varit att hitta en ny väg till elevers kunskap på ett mer lustfyllt sätt än att följa läroboken från början till slut. LÄS MER