Sökning: "Kevin Kumashiro"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Kevin Kumashiro.
1. The experienced limitations on the right to religious freedom for Jews in Sweden : A critical study on the fulfilment on the right to religious freedom in a secular state
Kandidat-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för mänskliga rättigheter och demokratiSammanfattning : This thesis aims to answer, if and what, limitations Jews experience in a secular state such as Sweden. To answer this question this paper was made through a qualitative method and through the theory about “the other” by Kevin Kumashiro. LÄS MER
2. Vem vill bli tolererad? : En kvalitativ intervjustudie om toleranspedagogik och mångkulturalism i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Under arbetet med denna studie fann vi att toleranspedagogik är ett relativt outforskat område inom svensk förskola. Syftet med denna studie var att undersöka om och i så fall hur förskollärare använder sig av toleranspedagogik i relation till kulturell mångfald i sin yrkesutövning. LÄS MER
3. “Därför är historien aldrig färdigskriven…” : En litteraturanalys utifrån ett normkritisk perspektiv på undervisningsmaterial som används i grundskolans årskurser 1-3.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktikSammanfattning : I den här uppsatsen undersöker vi tre olika format av material som används i religionskunskap i grundskolans årskurs 1-3 utifrån ett normkritisk perspektiv. Syftet är att undersöka framställningen av några marginaliserade grupper som i denna studie består av barn, kvinnor och personer med funktionsvariation. LÄS MER
4. Anti-Oppressive Education and Toni Morrison’s The Bluest Eye
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : The Bluest Eye, first published in 1970, written by Nobel Prize winner Toni Morrison, deals with issues of race, racial self-loathing, white hegemony and abuse in many different forms. Implicit in the novel is the dual relationship between oppression and white hegemony, which is embedded in many social structures Morrison portrays. LÄS MER
5. "If we want to change we must be willing to teach" : Exploring the potential of intersectional feminist pedagogy to change oppressive behaviours and ease a conflict in a Catalan secondary school.
Master-uppsats, Linköpings universitet/Tema GenusSammanfattning : Whereas transformative pedagogy is a well researched subject, intersectional feminist pedagogy and specifically Transversal dialogue has not been used to ease conflict in Catalonia. This research examines the potential for intersectional feminist pedagogy to change oppressive behaviours in both students and teachers in a classroom conflict in a Catalan secondary school. LÄS MER