Sökning: "Kim Löfqvist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Kim Löfqvist.

  1. 1. "Jag brukar säga att jag varit i helvetet och behöver inte vara rädd för någonting" - upplevelser hos anhöriga till personer med ätstörningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Linda Bahari; Kim Löfqvist; [2017]
    Nyckelord :co-dependency; eating disorders; mental illness; qualitative research; semi-structured interviews; systemic theory;

    Sammanfattning : När en person drabbas av ätstörningar påverkas oundvikligen den sociala kontexten; inte minst hens familj och andra anhöriga. Innebörden i hur det är att vara anhörig till en person med psykisk ohälsa, såsom ätstörningar, är fortfarande ett relativt outforskat ämne. LÄS MER

  2. 2. YOGA ® - om kommodifiering och McDonaldisering av modern hathayoga

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för teologi och religionsvetenskap

    Författare :Kim Löfqvist; [2012]
    Nyckelord :History of Religion; modern hathayoga; Anusara; Bikram; Jivamukti; commercialization; commodification; McDonaldization; globalization; Neoliberalism.; Philosophy and Religion;

    Sammanfattning : The authors Jeremy Carrette and Richard King argues that spirituality has become a subject of commodification (i.e. transformed into a commodity) as a consequence of the growing impact of Neoliberalism in the Western world since the 1980´s. LÄS MER

  3. 3. Förpackning av kommunikation.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Thobias Löfqvist; Oskar Edengréen; [2011]
    Nyckelord :Graphic; Design; Packaging; Visual; Hierarchy; Communication; Cue; Key; Elements; Point of purchase; Perception; Association; Implicit; Attitudes; Cognitivity; Grafisk; Design; Förpackningdesign; Förpackning; Visuell; Hierarki; Kommunikation; Nyckelkomponenter; Point of purchase; Perception; Association; Implicita; Attityder; Kognition;

    Sammanfattning : Ämne/Kurs: Kandidatuppsats, Medie- och Kommunikationsvetenskap, 15 hp Syfte: Syftet är att undersöka en specifik förpackning, i det här fallet produkten “Jabu’she”, om den förpackningen uppfyller vad som krävs för att kommuni cera sitt varumärke genom marknadskommunikativa uppgifter.  Detta för att se om varumärket är den viktigaste grafiska nyckelkomponenten på den förpackningen. LÄS MER