Sökning: "Klara Karlström"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Klara Karlström.

  1. 1. Riskanalyser av virkes- och bränsleupplag vid allmänna vägar

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Jonas Gunnarsson; Johan Karlström; [2020]
    Nyckelord :Trafikverket; upplag; enkätundersökning; skogsbranchen;

    Sammanfattning : Sverige avverkar årligen runt 100 miljoner m³sk, allt detta ska transporteras till industrier och andra uppköpande organisationer. Ca 96 procent av dessa transporter sker på de allmänna vägarna, även utmed dessa vägar ligger det virke- och skogsbränsleupplag. LÄS MER

  2. 2. Factors influencing a customer’s loyalty in B2B relationships : A qualitative study of relationship marketing

    Magister-uppsats,

    Författare :Pia Andersson; Klara Karlström; [2014]
    Nyckelord :Relationship marketing; Customer Loyalty; B2B; Behavior;

    Sammanfattning : Title: Factors influencing a customer’s loyalty in B2B relationships: A qualitative study of relationship marketing Authors: Klara Karlström & Pia Andersson Advisor: Svante Andersson Level: Master thesis in marketing (15 Swedish credits). Spring 2014. LÄS MER

  3. 3. Chefstöd idag och imorgon. : En kvalitativ studie om chefers syn på stödet från HR och hur det kan utvecklas i framtiden.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Emma Eiserhall; Petra Karlström; [2014]
    Nyckelord :Chefstöd; Värdeskapande HR; Chefskap; HR-transformation;

    Sammanfattning : Idag ställs allt större krav på chefer från såväl medarbetare, högre chefer, kunder samt samarbetspartners vilket leder till att chefer behöver hjälp för att klara sin roll. Således blir stödet från HR (Human Resources) betydelsefullt för att klara både dagliga utmaningar och långsiktiga höga mål. LÄS MER

  4. 4. Sinnesmarknadsföring : Ge liv åt ditt varumärke!

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Klara Karlström; Sofie Jonsson; [2013]
    Nyckelord :Varumärke; Varumärkeskapital; Märkesidentitet; Sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning Sinnesmarknadsföring - Ge liv åt ditt varumärke! Frågeställning: Hur stärker företag sitt varumärkeskapital genom sinnesmarknadsföring? Syfte: Syftet med uppsatsen är att vi vill lyfta upp samt belysa det relativt nya begreppet sinnesmarknadsföring. Genom att studera hur olika företag i Sverige och Brasilien inom olika branscher arbetar med sinnena, med utgångspunkt i teorin, vill vi bidra med ökad kunskap inom ämnet och om hur sinnena praktiskt kan användas för att stärka varumärket. LÄS MER

  5. 5. Rekonstruera mera? : - En studie med målsättningen att finna de viktigaste faktorerna för en företagsrekonstruktion

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Rickard Hermansson; Björn Karlström; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företag som har ekonomiska problem går idag i konkurs. När man har inlett en konkurs uppstår ibland möjligheter för företagen. En av dessa möjligheter är att genomgå en företagsrekonstruktion. Detta är en möjlighet för företaget att under en begränsad tidsperiodsöka skydd mot sina borgenärer och få företaget lönsamt igen. LÄS MER