Sökning: "Konsumentbeteende Impulsköp Handel Butiksmiljö"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Konsumentbeteende Impulsköp Handel Butiksmiljö.
1. Impulsköp : Vilka faktorer i en klädbutik påverkar konsumenten till impulsköp?
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Att vara en klädbutik idag kan medföra svårigheter, med tanke på konkurrerande butiker och den ständigt växande E-handeln. Det är därför viktigt för klädbutiker att både veta hur och kunna påverka sina potentiella kunder till att köpa deras produkter för att öka sin försäljning och konkurrera på marknaden. LÄS MER
2. Varför du köper på impuls : En kvantitativ studie om vad som påverkar konsumentens impulsköp i butiken
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Detaljhandeln uppvisar idag stigande försäljningssiffror men en betydligt lägre ökning när det kommer till vinster, där framför allt sällanköpsvaruhandeln har problem med en sjunkande rörelsemarginal (HUI Research 2014). Den traditionella konsumenten har gått från att tidigare ha ett fokus på produktrelaterade aspekter till att idag vara intresserad av upplevelser i samband med sin konsumtion (Mascarenhas et al. LÄS MER