Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. The recruitment process to corporate boards - A qualitative study investigating female underrepresentation
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This research put emphasis on the election committee and its role in the recruitment process for corporate boards. Particularly, it investigates the cause of female underrepresentation in the boardroom of corporations listed on the Swedish stock exchange. LÄS MER
2. Lateral Stabilization of CLT Buildings - Modelling approaches
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggnadsmekanik; Lunds universitet/Institutionen för byggvetenskaperSammanfattning : Cross-laminated timber (CLT) is an environmentally positive building material with high stiffness and load-bearing capacity. In combination with a low self-weight, CLT is a beneficial material to use for the load-bearing structure of high-rise buildings. LÄS MER
3. Ledarskap och intern kommunikation under en förändringsprocess ur ett medarbetarperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen ämnar att studera ledarskap och intern kommunikation kring en förändringsprocess ur ett medarbetarperspektiv. Organisationer kräver att genomgå förändringar för att kunna anpassa sig till vår dynamiska omvärld. LÄS MER
4. Alternative warranty management
M1-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Byggföretagen lägger ner åtskilliga timmar på icke inkomstbringande arbete årligen tillföljd av garantihantering. Det är tid som med fördel kan användas i pågående produktionen istället. LÄS MER
5. Det dola förtrycket - en intersektionell analys av lärarhandledningsmaterialet Duckface/Stoneface
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Mot bakgrund av den svenska läroplanens riktlinjer om att ingen i skolan ska utsättas för diskriminering, är syftet med denna uppsats att utföra en kritisk diskursanalys av lärarhandledningsmaterialet Duckface/Stonface utifrån ett intersektionellt perspektiv. Det intersektionella perspektivet syftar till att synliggöra specifika situationer av förtryck som skapas i skärningspunkter av maktrelationer baserade på exempelvis klass, kön, etnicitet och sexualitet. LÄS MER