Sökning: "Linnéa Johansson"
Visar resultat 36 - 40 av 204 uppsatser innehållade orden Linnéa Johansson.
36. Dyrare skolmat för högre betyg? : En paneldatastudie om skolmatens inverkan på elevers prestationer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Forskning visar att skolmat fyller en viktig funktion för elevers prestationer. I Sverige har kostnadsfri skolmat serverats under många år och skolmaten anses ha en viktig roll inom skolverksamheten enligt Livsmedelsverket. LÄS MER
37. Att hoppas på det bästa medan man förbereder sig för det värsta : En förälders upplevelser av sjuksköterskans stöd under barncancervården
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Background: Every year, hundreds of children are diagnosed with cancer. This affects the whole child's family, which means that the nurse during the child's cancer care must be there to support the whole family. The parent needs to feel involved in the child's care and have a trusting relationship with the nurse. LÄS MER
38. ATT VÅRDA PATIENTER MED SJÄLVSKADEBETEENDEN : En kvlitteraturöversiktalitativ
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund; Akutmottagningar har ett högt patientflöde och allmänsjuksköterskor möter där patienter med olika slags självskadebeteenden. Flertal patienter med självskadebeteende har känt sig illa bemöta av vårdpersonal. LÄS MER
39. Otrygg i en organisation : En kvalitativ studie om bristande psykologisk trygghet och dess påverkan på medarbetares självupplevda hälsa
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att identifiera konsekvenserna som kan uppstå för en organisations medarbetare till följd av bristande psykologisk trygghet. Metod: Forskningsstudien bygger på en induktiv forskningsansats som behandlats genom en kvalitativ metod i form av ostrukturerade intervjuer. LÄS MER
40. ”Lek för mig är inte bara lek, barnen lär sig jättemycket när de leker” : En kvalitativ intervjustudie om förskollärares beskrivningar av sin delaktighet i barns lärande i utomhusleken utifrån ett sociokulturellt perspektiv.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att med hjälp av förskollärares beskrivningar bidra med kunskap kring förskollärares delaktighet i barns lärande i utomhusleken. Studiens berörda frågeställningar är: Hur beskriver förskollärarna utomhuslek? Hur beskriver förskollärarna sin delaktighet i barns lärande i utomhusleken? En kvalitativ metod har använts där sex yrkesverksamma förskollärare från äldrebarnsavdelningar intervjuats med hjälp av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER