Sökning: "Linn Öhman"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Linn Öhman.
1. Designelements betydelse för ökat förtroende på byggföretags webbplatser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The existing research available on website credibility has been carried out primarily on e-commerce, travel, news, and online gaming sites. The results identified the credible design elements of those websites. LÄS MER
2. Studenters attityder gentemot influencers på Instagram : en studie om hur högskolestudenters attityder och köpintentioner påverkas av influencer marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Rapporten undersöker vilka faktorer i influencers sponsrade inlägg på Instagram som påverkar studenters attityder gentemot influencers. Vidare undersöks hur influencer marketing påverkar studenters köpintentioner. LÄS MER
3. Från landsting till region - En studie av New Public Management i bildningen av Sveriges första regioner
L3-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Den svenska tredelade statsapparatens traditionella utformning befinner sig i en förändringsprocess. Staten delegerar alltmer ansvar åt de regionala och kommunala nivåerna, samtidigt som landsting slås samman till självstyrande enheter kallade ”regioner”. LÄS MER
4. Delat ledarskap : En studie av det delade ledarskapets betydelse för småföretagare
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Småföretagen har stor betydelse för Sveriges fortsatta utveckling och välfärd. De utgör en viktig del i näringslivets mångfald, i innovationsutvecklingen och för sysselsättningen i samhället. LÄS MER
5. Bloggar - det nya marknadsföringsverktyget? : En studie i vilka för- och nackdelar det finns för företag med att använda sig av den indirekta marknadsföringen i bloggar.
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Vi möts dagligen av marknadsföring i olika former vart vi än befinner oss, men hur påverkas vi egentligen av den? Internet har blivit en central informationskälla för många och det tillkommer nya användare hela tiden. Ett av de senaste fenomenen på Internet är bloggar vilket har lett till att en helt ny form av marknadsföring har utvecklats, den indirekta marknadsföringen. LÄS MER