Sökning: "Consumer Purchase Behavior"
Visar resultat 1 - 5 av 378 uppsatser innehållade orden Consumer Purchase Behavior.
1. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER
2. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER
3. Mortgage Information and Consumer Understanding : A Study of Swedish Banks
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this essay was to examine and see how communication betweenbank and customer in the Swedish mortgage market is processed. Several theoriesthat have been used in this study highlight how consumers think when they makefinancial decisions. LÄS MER
4. The Impact of Trust, Loyalty and Price Value on Purchase Intentions for Consumer Durables in Sri Lanka and Pakistan
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : This thesis investigates the nuanced factors influencing purchase intention and loyalty within the consumer durables markets of Sri Lanka and Pakistan. The study focus its attention on the trust and price value as main ingredients for purchase intention and loyalty while focusing on other environmental factors affecting consumer decision making efforts. LÄS MER
5. ”Shame of missing out”, det nya FOMO : En kvalitativ intervjustudie om hur känslor hos unga kvinnor upplevs när influencers uppmanar till konsumtion på Instagram.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : With the increasing trust and power of influencers on social media, more research and information are needed on how influencers affect the emotions of their followers. The climate that exists on social media today contributes to calls for unsustainable consumption, which is something that influencers in particular contribute to. LÄS MER