Sökning: "Vad väljer du"

Visar resultat 1 - 5 av 154 uppsatser innehållade orden Vad väljer du.

  1. 1. “Om du väljer att leva efter kvinnors värden, får du betala vad det kostar.” : narrativ om självförverkligande inom svenska MGTOW

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Robin Baggieri; [2024]
    Nyckelord :MGTOW; Flashback Forum; misogyni; internetrörelser; narrativ; manosfären.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att utforska hur de som tillskriver sig till MGTOW:s filosofi på Flashback Forum formar de narrativ som motiverar dem att åtminstone i sinnet överge kvinnor. Det är ett försök att förstå de psykologiska aspekterna samt filosofins natur som sprungen ur internet ligger i centrum. LÄS MER

  2. 2. Religiösa ungdomars identitetsskapande i Sverige : Hur religion påverkar ungdomars identitet och identitetsskapande

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Rania Ali; [2023]
    Nyckelord :identitet; religion; identitetsskapande; ungdomar; samhälle; socialisation; familj;

    Sammanfattning : Alla människor i världen har en definition av sig själv samt en definition om hur omgivningen ser oss. Identitet är något ingen kan undgå, alla individer har skapat sig själv en identitet genom sina egna handlingar. Syftet med uppsatsarbetet är att undersöka hur religion formar och påverkar människans identitet samt identitetsskapande. LÄS MER

  3. 3. Tjänstepension - värdet ökar med kunskap : En fallstudie om en organisations kommunikationsprocess

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Hanna Gjulem; Angelica Kollberg; [2023]
    Nyckelord :Information sharing; internal communication; knowledge; knowledge management; pension knowledge; generational differences; Informationsdelning; intern kommunikation; kunskap; organisationslärande; pensionskunskap; generationsskillnader;

    Sammanfattning : I studien undersöks medarbetarnas syn på den interna kommunikationen om tjänstepension inom ett tjänsteproducerande företag. Utgångspunkten i undersökningen var att genom en enkätundersökning undersöka hur medarbetarnas pensionskunskaper såg ut, hur deras intresse var samt om hur de upplevde att organisationen informerar om tjänstepensionen. LÄS MER

  4. 4. Vad vill du bli när du blir stor? : En kvantitativ studie om faktorer bakom socionomstudenters studieval

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Michela Jabrolahdo; Lene Valdebenito; [2023]
    Nyckelord :Socialt arbete; socionomstudenter; altruism; motivationsfaktorer;

    Sammanfattning : Denna kvantitativa studie har sitt fokus på faktorer som motiverar valet av att bli socionom. Individuella faktorer inkluderar studenternas bakgrund, intressen och tidigare erfarenheter, medan strukturella faktorer innefattar utbildningens utformning och arbetsmarknadens förutsättningar. LÄS MER

  5. 5. Varför går vi på konsert? : En kvalitativ studie om yngre personers motivation till att besöka popkonserter

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Emile Cederholm Milliere; [2023]
    Nyckelord :Konsert; Popmusik; Publik; Yngre personer; Habitus; Kapital; Pierre Bourdieu;

    Sammanfattning : Konserter har bidragit till människors musikupplevelser i flera generationer. Däremot har den teknologiska utvecklingen förändrat möjligheterna för hur vi kan konsumerar musik. Det är utvecklingen av olika ljudmedier, från fonograf till streamingtjänster som utmanar musiklyssnarnas val av musikkonsumtion. LÄS MER