Sökning: "Logotypens element"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Logotypens element.

  1. 1. Logotypdesign för att skapa Brand Attachment : En studie om konsumentens syn på vilka estetiska egenskaper en logotyp ska ha för att skapa brand attachment

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Doris Rörström; Alva Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Brand attachment; Logotypes; Elements of the logo; Brand attachment; Logotyper; Logotypens element;

    Sammanfattning : Today's rise of brands makes it increasingly difficult to differentiate on the market. Logos are seen as one of the main tools to express your business and are one of the first things consumers come into contact with. LÄS MER

  2. 2. Vad förmedlar logotypen? : En designstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Linnea Takman; [2022]
    Nyckelord :Logo design; Design elements; Design features; Color; Shape; Associations; Confidence; Attitude; Logotypdesign; Designelement; Designegenskaper; Färg; Form; Associationer; Förtroende; Attityd;

    Sammanfattning : Idag väljer allt fler varumärken att förändra designen i sina logotyper, något som orsakat starka reaktioner hos konsumenterna. Genom logotypens visuella element, såsom färg och form, kan känslor, som bland annat hoppfullhet och förtroende, samt associationer till specifika föremål eller företeelser, framkallas hos konsumenterna. LÄS MER

  3. 3. Logotypens påverkan : Hur bidrar flitigt exponerade logotyper till uppfattningen om företaget,när förväntningarna och kraven är höga – ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emil Larsson; Carl Sundell; [2014]
    Nyckelord :Logotyp; Symbol; Varumärke; Uppfattning; Påverkan; Företag; Konsument;

    Sammanfattning : Syfte: Vi människor möts dagligen av hundratals olika logotyper och skapar oss en uppfattning kring dessa. Tidigare forskning har visat att konsumenters förväntningar på företaget ökar efter hur stora affärer det handlar om. Tidigare forskningen har inriktat sig på hur konsumenter uppfattar logotyper i flertalet olika studier, utifrån t. LÄS MER