Sökning: "Market based"

Visar resultat 21 - 25 av 9913 uppsatser innehållade orden Market based.

  1. 21. I sökandet efter en grundton : en reflekterande berättelse om konceptuellt tänkande inom landskapsarkitektur

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Emelie Lenning; [2024]
    Nyckelord :Konceptuell landskapsarkitektur; konceptutveckling; abstraktion; mening; storytelling; estetik; designmetod; designverktyg;

    Sammanfattning : Landskapsarkitekter skulpterar, regisserar och komponerar våra livsmiljöer. Det är ett hantverk som kräver sin penna, sitt öra och ett känsligt sinne. Samtidigt befinner sig landskapsarkitekter i en kontext där en samhällelig utveckling knuffar regin in i stela processer och effektiviserade system (Bornemark 2018). LÄS MER

  2. 22. Powering Tomorrow - Implementation of Battery Energy Storage System in today's Power Grid

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Henrik Ramström; Krenar Gerxhaliu; [2024]
    Nyckelord :Battery energy storage system; Technology strategy; Resource based view; Technology acquisition; Technology life cycle; Virtual power plant; Value proposition; Ancillary services; Energy market; Innovation; Product development; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Title Powering Tomorrow - Implementation of Battery Energy Storage System in today's Power Grid Authors Henrik Ramström and Krenar Gerxhaliu Supervisor Ingela Elofsson, Dept. of Production Management, Faculty of Engineering, Lund University Maricruz Bravo, Flower Infrastructure Technologies AB Background We are currently undergoing a transition in the industrial development, taking place globally. LÄS MER

  3. 23. Är betald UGC det nya sättet att göra reklam på?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Melgar; Madeleine Tran; Linnea Bengtsson; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesattityder; Brand Equity; Förtroende; UGC; FGC; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Is paid UGC the new way to market? Seminar date: 2024-01-11 Authors: Linnea Bengtsson, Sara Melgar, Madeleine Tran Advisor: Clara Gustafsson Key words: Brand attitude, Brand Equity, Trust, UGC, FGC Research questions: How does paid UGC affect customers’ brand attitude in relation to brands within the makeup industry? How does paid UGC affect makeup brands Brand Equity and CBBE? Purpose: The purpose of this study is to investigate how paid UGC affects young adults’ brand attitudes towards makeup brands and how the makeup brands’ Brand Equity is affected by paid UGC. Methodology: This study was constructed through a quantitative method by a survey that was sent out to the authors’ networks and 94 responses were of use. LÄS MER

  4. 24. Mellanstadieelevers Uppfattning Om Artificiell Intelligens

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Veronica Anderberg; Jenny Harrysson Fallberg; [2024]
    Nyckelord :artificial intelligence; group interviews; primary school students’ perceptions; artificiell intelligens; gruppintervjuer; mellanstadieelevers uppfattningar;

    Sammanfattning : I november 2022 släpptes ChatGPT fritt på marknaden, och plötsligt förändrades synen på och kunskapen om artificiell intelligens! Syftet med studien är att synliggöra vilka olika uppfattningar elever på mellanstadiet har om artificiell intelligens (AI). Utifrån en fenomenografisk ansats har 16 mellanstadieelever, på två olika skolor, intervjuats i grupper om fyra vid två tillfällen. LÄS MER

  5. 25. Fighting for Profit in Modern Warfare : A quantiative analysis of the influence of Private Military and Security Companies (PMSC’s) on conflict intensity in weak states

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för freds- och konfliktforskning

    Författare :Samuel Hallhammar; [2024]
    Nyckelord :Private Military Security Contractors; Conflict Intensity;

    Sammanfattning : The influence of private actors within armed conflict is becoming increasingly relevant, as the market for private military and security companies (PMSC’s) is growing in tandem with new opportunities within the sector. Their involvement in many conflicts around the world suggest the demand for private actors is not likely to go away any time soon, as their professional approach to offering an advantage in settling conflicts might appeal to many contracting parties. LÄS MER