Sökning: "Marketing Mix"
Visar resultat 21 - 25 av 401 uppsatser innehållade orden Marketing Mix.
21. Making Sense of the Net Promoter Score (NPS) - A study of NPS' relationship to Word of Mouth, attitudinal loyalty and customer satisfaction, and what drives these mindset metrics
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Since Fredrick F. Reichheld introduced the Net Promoter Score (NPS) in 2003, it has become one of the most favored customer mindset metrics (MSMs) within business practice. Often, it is claimed to be an indicator of customer loyalty, satisfaction, and Word of Mouth (WOM). LÄS MER
22. Ubox : Automatic sunscreendispenser
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : With the purpose of reducing the growing disease of skin cancer, the idea of an automated sunscreen dispenser called Ubox arose. The sun's UV radiation damages human cells, which can thus begin to divide uncontrollably and give rise to skin cancer. LÄS MER
23. Vad vore svensk innebandy utan SM-finalerna? : En studie av SM-finalerna i innebandy som event
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Intresset till att studera SM-finalerna på dam- och herrsidan i innebandy växte då båda skribenterna har besökt finalerna sedan innan. I år var det dags att välkomna tillbaka publiken igen efter tre år. Forskningens syfte var att undersöka iscensättningen av SM-finalerna i innebandy 2022 som event. LÄS MER
24. Individual sponsorship implementation and its managerial motivations : A collective case study of the managerial motivations behind the implementation of individual sponsorship in Swedish outdoor recreation sports
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: In recent years, sponsorship has become an important and heavily implemented marketing communications tool, and the significance of sponsorship is especially seen within the context of sports. Despite the heavy implementation of sponsorship, both in a team context and on an individual level, existing sponsorship literature has been strongly focused on sponsorship in a team context, thus neglecting the individual aspect of sponsorship. LÄS MER
25. Marknadsföring av gårdsbutiker : en fallstudie om strategier och innehåll
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Intresset för svensk- och närodlad mat har under senare år ökat vilket resulterat i att allt fler lantbrukare öppnar gårdsbutiker. Konkurrensen på marknaden har bidragit till att lantbrukare använder sig av olika marknadsföringsstrategier för att nå ut till konsumenterna och utmärka sig från konkurrenter. LÄS MER