Sökning: "Mathilda Ask"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Mathilda Ask.

  1. 1. Sjuksköterskors erfarenheter och attityder mot patienter med substansberoende : Hur påverkas omvårdnaden?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)

    Författare :Mathilda Ask; Sophie Lennartsson; [2023]
    Nyckelord :Attitudes; experiences; nurse; nursing care; opioid; patients; substance use disorder; Beroende; erfarenheter; omvårdnad; opioid; patienter; sjuksköterska; substansberoende;

    Sammanfattning : Bakgrund: Patienter med opioid- eller narkotikaberoende är en utsatt grupp inom vården. Patienterna upplever ofta att de blir misstrodda och inte får den hjälp dem behöver. LÄS MER

  2. 2. När hemmet inte är en trygg plats En kvalitativ studie om kvinnors egna erfarenheter av mäns våld i parrelation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Ida Karlsson; Mathilda Ask Helgeson; [2018]
    Nyckelord :Mäns våld mot kvinnor; våld i parrelation; våld i nära relation; våldsutsatta kvinnor;

    Sammanfattning : Mäns våld mot kvinnor i parrelation är ett allvarligt socialt- samt människorättsligt problem. Det är ett internationellt problem som drabbar miljontals kvinnor. LÄS MER

  3. 3. Technology and Language Teaching and Learning : A study on teachers’ experiences of and attitudes to computers and handheld devices in the EFL classroom

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Mathilda Backlund; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Modern information and communication technology such as computers, smartphones and tablets has quickly become an integrated part of people’s studies, work and everyday lives. The present study focuses, in a Swedish context, on the application of technology in the EFL classroom, the education of English teachers regarding technology, their understanding of key concepts (digital competence, e-learning, m-learning, CALL and MALL) related to technology and language education, the advantages and challenges with technology in schools, the teachers’ perception of available software, as well as any additional digital tools and features that they would consider desirable in education. LÄS MER