Sökning: "Micro approach"

Visar resultat 1 - 5 av 430 uppsatser innehållade orden Micro approach.

  1. 1. Currency and Valuation Effects on Cross-Border Mergers and Acquisitions

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Filip Vennerström; Madeleine Peters; [2024]
    Nyckelord :Firm valuation; Cross-Border M A; Foreign Direct Investment; Currency Devaluation and M A; Exchange Rate Impact and M A;

    Sammanfattning : This thesis explores the impact of micro- and macroeconomic factors on cross-border merger and acquisition (M&A) decisions, focusing on the influence of currency movements and firm valuations. Employing a quantitative approach, it examines foreign investors' attitudes towards economies with depreciating currencies, hypothesizing that firms in financially stronger countries are more likely to acquire firms in weaker economies. LÄS MER

  2. 2. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruth Landström; Oscar Syrén; Olle Wallinder; [2024]
    Nyckelord :Influencer marketing; mikroinfluencers; engagemangsnivå; trovärdighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER

  3. 3. “HYRAN VERKAR INTE VARA ETT PROBLEM GIVET ANTALET INTRESSENTER VI HAFT”. En kritisk diskursanalys av mediernas makt över en gentrifieringsprocess utifrån fallet Möllevången

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Olivia Viklund; [2023-10-03]
    Nyckelord :Medier; Makt; Gentrifiering; Neoliberalism; Kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : Executive summary Sweden has gone from having the most regulated housing-market in Europe, to having one of the most liberal and market oriented ones in just 30 years. This has a great impact on the everyday life of the many people living in Sweden's larger cities. LÄS MER

  4. 4. Understanding Sustainability Transitions: The Perspective of Innovators in incumbent firms - A case study of the roles and challenges faced by innovators and incumbent firms

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Marcus Källström; [2023-07-20]
    Nyckelord :Sustainability transitions; Transitions; Sustainability; Innovators; Incumbent firms; Multi-level perspective; Regime innovation; Role of innovators; Transition roles;

    Sammanfattning : Creating green sustainable innovation is a step in the right direction towards a sustainable future. It is however not sure that incremental improvements will be enough, it is instead called for radical shifts in socio-technical systems, so called sustainability transitions. LÄS MER

  5. 5. Inside the Future of Shopping Malls - Logistics Approaches for Enhancing the Collection Efficiency of Online Retail Orders from Shopping Malls by Delivery Agents

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Julia Krajka; Kaisa Nordlund; [2023-07-03]
    Nyckelord :Urban Logistics; Retail; Shopping Malls; Gig Economy; Last Mile Delivery; E-commerce; Automation; Micro-hubs; Parcel Lockers; Consumption Behavior; Stakeholder Management;

    Sammanfattning : Background: The rise of e-commerce has revolutionized the retail industry, with consumers now able to purchase goods online and receive their orders promptly at their doorstep. The COVID-19 pandemic has accelerated this trend, leading to traditional retailers reimagining their strategies and embracing omnichannel approaches to meet the growing demand for fast deliveries. LÄS MER